آرشیو دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۰
شوک امروز
۱۲

بخشش در پایان سناریوی قتل پدر با ضربات بیل

گروه شوک: مرد جوانی که پدر افیونی اش را با بیل کشته است از مجازات قصاص نفس رهایی یافت. عصر 9 آبان ماه سال 92 رهگذران هنگام عبور از کنار باغی در یک روستا حوالی شهریار با جسد مردی روبه رو شدند که انگار شکنجه شده بود. وقتی ماجرای این جنایت مرموز به پلیس و بازپرس ویژه قتل مخابره شد تجسس ها کلید خورد و مشخص شد قربانی «علی» نام دارد و از مدت ها پیش معتاد بوده است و قاتل کسی جز پسر 20 ساله اش به نام «اصغر» نیست که با ضربات بیل او را از پای درآورده است.

کارآگاهان خیلی زود اصغر را بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار دادند. این پسر در بازجویی ها گفت: سال هاست که پدرم معتاد است و حتی وی را به یک کمپ ترک اعتیاد منتقل کردیم اما بی فایده بود تا اینکه روز حادثه پدرم از بیرون به خانه آمد و مشغول خوردن ناهار شد. همزمان خواهرم نسبت به غذا خوردن پدرم اعتراض کرد، در این میان پدرم به سمت خواهرم حمله کرد و وقتی مادرم برای میانجیگری آمد وی را هم کتک زد. وقتی دیدم پدرم به جان مادرم افتاده است خیلی ناراحت شدم و به رفتارهای خشن او اعتراض کردم و چون باید سرکار می رفتم همان لحظه از خانه بیرون زدم.

در مسیر متوجه شدم که شخصی در تعقیب من است. وقتی برگشتم دیدم پدرم است و با بیل می خواهد به من حمله کند آنجا بود که بیل را از دستانش گرفتم و با هم درگیر شدیم و پس از این جنایت فرار کردم.

در مرحله تحقیقات پلیسی و دادسرا خانواده قربانی جنایت از قصاص این پسر گذشت کردند و از آنجا که یکی از پسران قربانی هنوز به سن تکلیف نرسیده است پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

صبح دیروز این پسر به خاطر قتل پدرش در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان زاده و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

پسر پدرکش در صحن دادگاه بار دیگر به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت بشدت از کار خود پشیمان است و تقاضای عفو و بخشش دارد. در پایان جلسه محاکمه سه قاضی عالیرتبه با هم وارد شور شدند و با توجه به رضایت خانواده اش در مراحل بازپرسی وی از قصاص نفس رهایی یافت و تنها به لحاظ سهم صغیر رئیس قوه درخواست پرداخت دیه کرد.