آرشیو دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۵۶
فرهنگ و هنر
۲۳
موسیقی

پنجمین شب آواز ایرانی

با نگاهی به موسیقی مذهبی

پنجمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» شنبه 25 مهر ماه با حضور تعدادی از مسئولان حوزه هنری و برگزاری چند برنامه تخصصی، پژوهشی و موسیقایی توسط مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری در تالار سوره برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که اجرای آن برعهده سعید بیابانکی بود، داود چاوشی زاده، محسن حسن زاده، بهرام باجلان و تعدادی دیگر از هنرمندان قطعه هایی را به صورت آوازی اجرا کردند.

این در حالی است که متین رضوانی پور خواننده و پژوهشگر موسیقی با موضوع «بررسی الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایرانی» و سید علیرضا میرعلینقی با عنوان «هنر آواز ایرانی و لزوم تفکیک سبک های گوناگون اجرای آن، از موسیقی های مذهبی تا موسیقی های مجلسی» سخنرانی هایی را ارائه دادند.

در بخش پایانی برنامه هم حجت اشرف زاده خواننده آلبوم «ماه و ماهی» و مجید مظاهری قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کردند که این قسمت از برنامه نیز با استقبال مخاطبان روبه رو شد. قاسم رفعتی، مظفر شفیعی، فاضل جمشیدی، مهران مهر نیا، فاضل نظری معاون هنری و مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، علی قربانی مدیر مرکز محافل و جشنواره ها از جمله میهمانان ویژه پنجمین ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» بودند.

نشست ماهانه «شب آواز ایرانی» به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، شنبه آخر هر ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود.