آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
اجتماعی
۴

پرداخت 400 میلیارد تومان از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت بخشی از بدهی بیمه ها به بیمارستان ها خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد میدری مجموع بدهی سازمان های بیمه گر را به بیمارستان های دولتی و دانشگاهی نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در آخرین جلسه با حضور معاون اول رئیس جمهوری قرار شد سازمان های بیمه گر تا سقف 1000 میلیارد تومان از بدهی خود را در این هفته به بیمارستان ها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سهم سازمان های تامین اجتماعی و بیمه سلامت از این مبلغ به ترتیب 700 و 300 میلیارد تومان است، افزود: براساس آخرین گزارش ها، سازمان تامین اجتماعی تا امروز 400 میلیارد تومان از بدهی خود را به بیمارستان ها پرداخت کرده است. میدری با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در صورتی می تواند بدهی 300 میلیارد تومانی خود را پرداخت کند که دولت اعتبار لازم را در اختیار این سازمان قرار دهد، گفت: تاکنون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که متعهد به تامین اعتبار است این مبلغ را به سازمان بیمه سلامت نداده است.

وی علت اصلی بالابودن مطالبات بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر را در یکی دوسال اخیر افزایش میزان پرداختی ها به پزشکان برای مقابله با پدیده زیرمیزی دانست و افزود: با اجرای طرح ارتقای نظام سلامت، اعمال جراحی مثل پیوند کلیه با 120 درصد رشد روبه رو شده است.