آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
بین الملل
۲۰

اعلام راهبرد جدید دفاعی انگلیس بر مبنای مبارزه با تروریسم

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس از راهبرد جدید دفاعی این کشور رونمایی کرد. این راهبرد جدید براساس مبارزه با تروریسم طراحی و تنظیم شده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی تایمز نوشت: مبارزه علیه اشکال مختلف تروریسم همانند گروه تروریستی داعش، در قلب راهبرد دفاعی جدید انگلیس قرار دارد. این راهبرد همچنین نتایج جمع بندی ها در مورد بازبینی در راهبرد دفاعی و امنیتی این کشور است که شامل 178 میلیارد پوند سرمایه گذاری در این بخش طی یک دهه آینده می شود. اختصاص 12 میلیارد پوند اضافی برای خرید تجهیزات نظامی، بخشی از این سرمایه گذاری است.

علاوه بر این، افزایش نقش نیروهای نظامی انگلیس برای پاسخ به حملات تروریستی شبیه حملات اخیر در پاریس، از جمله مواردی است که در راهبرد دفاعی و امنیتی این کشور پیش بینی شده است. طبق این برنامه، بیش از 10 هزار نیروی نظامی مسلح در صورت بروز حملات تروریستی در خیابان های انگلیس، به حمایت از نیروهای پلیس این کشور وارد عملیات خواهند شد. تایمز افزود: بر اساس طرح دفاعی دولت انگلیس، قرار است در 10 سال آینده، دو تیپ نظامی 5 هزار نفری که قابلیت اعزام به هر نقطه از جهان داشته باشد، از سوی ارتش این کشور تشکیل شود.

به نوشته تایمز، یکی از موارد اصلی این راهبرد، اختصاص یک بودجه 2 میلیارد پوندی برای خرید هواپیماهای شناسایی دریایی برای مقابله در برابر زیردریایی ها و کشتی های جنگی دشمن است. این راهبرد در حالی اعلام شده که روزنامه دیلی تلگراف فاش کرد انگلیس برای شکار یک زیردریایی روسیه که در آب های شمالی اسکاتلند دیده شده، از فرانسه کمک گرفته است. به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: علاوه بر هواپیماهای شناسایی فرانسه، یک ناوچه نیروی دریایی انگلیس و یک زیردریایی شکارچی این کشور، برای یافتن ردی از زیردریایی روسیه به منطقه گسیل شده اند. دیلی تلگراف افزود: مقامات دفاعی انگلیس نگران هستند زیردریایی روسیه ممکن است تلاش کرده باشد، از سامانه دفاع هسته ای انگلیس که در اسکاتلند مستقر است، جاسوسی کند.