آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
بین الملل
۲۰

مانیتورینگ

گاردین(انگلیس): اد میلیبند رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس برای نخستین بار طی اظهار نظری در خصوص جرمی کوربین رهبر کنونی حزب گفت: شرایط حزب از زمانی که خودش رئیس بوده به سمت تضعیف شدن حرکت می کند. او در گفت و گو با گراهام استرینگر گفت: شرط می بندم کوربین حتی فکر هم نمی کند که ممکن است وضع از این هم خراب تر شود.

تودیز زمان(ترکیه): انیس بربروگلو معاون رئیس حزب جمهوریخواه خلق طی اظهاراتی گفت: سیاست سرکوب و فشار از سوی دولت بر روی رسانه و استفاده از آن به عنوان ابزاری جهت تضعیف رقبای سیاسی نمونه یک اقدام تروریستی است. تحلیلگران زیادی در ترکیه بر این باورند که فشار بر رسانه ها از سوی حکومت به مرز هشدار آمیزی رسیده است.

اینترنشنال بیزینس تایمز(امریکا): حدود دوازده حامی بزرگ مالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گرفته اند به طور مشترک به فراخوان تبلیغاتی حمله به دونالد ترامپ کمک کنند. این تصمیم به دنبال اظهار نظر تند ترامپ نسبت به مسلمانان اتخاذ شد.

هندو(هند): نارندا مودی، نخست وزیر هند در رابطه با بحث تهدید تروریسم گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند رهیافتی چند جانبه است. در این میان نیاز است یک راه حل جدید جهانی با مشارکت همه قدرت ها برقرار شود. تروریسم دیگر مساله حاشیه ای نیست و باید دسترسی این گروه ها را به منابع، تسلیحات قطع کرد.