آرشیو سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۶
ورزشی
۲۲

زهرا نعمتی: امید، کلید موفقیتم بود

زهرا نعمتی، دارنده مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن و نخستین بانوی معلول المپیکی ایران به همراه رهام شهاب پور همسر، محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان و امید نجاری مدیر تیم های ملی در خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیرعامل این سازمان دیدار کرد و به سوالات پاسخ گفت.

نخستین بانوی معلول المپیکی ایران رمز موفقیت خود را امید، پشتکار، تلاش گروهی و حمایت رئیس فدراسیون و دیگرمسئولان ورزش کشور دانست و افزود: بعد از کسب مدال طلای بازی های آسیایی 2014 اینچئون بود که به این فکر افتادم باید خود را برای حضور در المپیک آماده کنم که خوشبختانه تصمیم من با استقبال و حمایت فدراسیون تیراندازی با کمان روبه رو شدم.

نعمتی با بیان خاطره ای از مسابقات تیراندازی با کمان 2011 جهان در ایتالیا و تعجب کماندار امریکایی از توانایی و موفقیت وی با پوشش اسلامی، گفت: وقتی برای سومین بار توانستم رکورد جهانی را جابه جا کنم این ورزشکار امریکایی بارها و با تعجب از من می پرسید مگر می شود با حجاب تیراندازی کرد و این طور قدرتمندانه هدف گیری کرد و نتیجه گرفت؟

او درخصوص برنامه های خود برای حضور قدرتمند در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو، گفت: کار ما تازه بعد از کسب سهمیه المپیک شروع شده است که البته کار بسیار سختی نیز خواهد بود. بعد از یک استراحت کوتاه بزودی دوباره تمریناتم را شروع خواهم کرد و این تمرینات تا بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو ادامه دارد. وی خاطرنشان کرد: با اینکه کسب مدال در المپیک کاری سخت و دشوار است اما هرگز ناامید نیستم و روی حمایت های مسئولان ورزش کشور و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک حساب می کنم، زیرا این حمایت ها هیچ وقت بی تاثیر نبوده است.

دارنده مدال طلای پاراآسیایی 2014 اینچئون ادامه داد: قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا همیشه مورد حمایت فدراسیون تیراندازی با کمان قرار داشتم و حالابعد از بازگشت به ایران نمی دانم مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان چه برنامه ریزی برای من دارند. همه تلاشم را برای انجام تمریناتم صرف می کنم و بقیه مسائل از جمله موضوعات مالی و تامین هزینه ها را به عهده رئیس فدراسیون می گذارم.

در پایان این نشست محمد خدادی، مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: معلول بودن محدودیت نیست و معلولیت یا محدودیت واقعی در نداشتن همت و اراده است.