آرشیو چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۷
اقتصادی
۶
گزیده

به منظور حضور در کنفرانس معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی

نمایندگان 33 کشور دنیا هفته آینده به تهران می آیند

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی از ثبت نام نمایندگانی از 33 کشور دنیا برای شرکت در کنفرانس مدل جدید قراردادهای نفتی در تهران خبر داد. سیدمهدی حسینی در گفت و گو با شانا با اشاره به اینکه مدل جدید قراردادهای نفتی قرار است هفتم و هشتم آذرماه (شنبه و یکشنبه) در سالن اجلاس سران برگزار شود، درباره تعداد ثبت نام کنندگان در این اجلاس گفت: تعداد افرادی که برای این اجلاس ثبت نام کردند بیش از یک هزار و 300 نفر و بیش از 250 نفر از آنها نمایندگان شرکت های خارجی هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی نقطه شروعی برای حرکت های بعدی در صنعت نفت باشد، تصریح کرد: برگزاری این گونه سمینارها ابزاری برای آغاز کارهای بزرگ درصنعت جهانی نفت است.

رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی درباه اینکه آیا در بین شرکت هایی که در سمینار حضور پیدا می کنند، شرکت های امریکایی نیز هستند، گفت: خیر؛ اما شرکت های معتبر و بزرگی در این اجلاس حضور پیدا خواهند کرد. حسینی با اشاره به اینکه بیش از 50 پروژه در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی به شرکت های داخلی و خارجی معرفی خواهند شد، تصریح کرد: از این تعداد نزدیک 20 پروژه اکتشافی در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

شل، توتال و لوک اویل در کنفرانس نفتی تهران حضور می یابند

ایران این هفته مفاد قراردادهای جدید نفتی خود را به سرمایه گذاران خارجی اعلام خواهد کرد. نشریه انگلیسی تایمز نوشت شرکت های نفتی رویال داچ شل، لوک اویل روسیه و توتال فرانسه جزو شرکت هایی هستند که این قراردادهای جدید برای آنها رونمایی خواهد شد. ایران در رقابت برای توسعه یکسری از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان روز شنبه در کنفرانس تهران از مفاد قراردادهای جدید نفتی خود برای سرمایه گذاران خارجی رونمایی می کند که شرکت شل نیز در بین آنها قرار دارد.

لهستان وارد بازار انرژی ایران می شود

مدیر عامل شرکت ملی پخش گاز لهستان «PGNiG» گفت: لهستان وارد بازار انرژی ایران می شود. به گزارش رویترز، «ماریاسز زاویزا» مدیر عامل شرکت ملی پخش گاز لهستان «PGNiG» افزود: در حال حاضر مشغول رصد گزینه های مختلف حفاری و تولید نفت و گاز در ایران هستیم، ضمن اینکه با رفع تحریم ها خواهان ورود به بازار انرژی این کشور هستیم. وی تصریح کرد: دفتر ما در ایران دایر است و در حال حاضر مشغول بررسی بازار انرژی

ایران است.