آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۴۴۱۸
صفحه اول
۱

هندبال ایران، نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی هندبال ایران با شکست مقابل تیم چندملیتی قطر در دیدار فینال رقابت های انتخابی المپیک به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد و به سهمیه مستقیم المپیک نرسید.

در این بازی که از حساسیت بالایی برای هر دو تیم برخوردار بود، ملی پوشان هندبال ایران در شروع نمایش مقتدرانه ای برابر قطر داشتند و در امتیازهای ابتدایی پایاپای با حریف پیش رفتند و حتی گاهی از میزبان پیش افتادند، اما در ادامه بازی، قطری ها با افزایش فشار موجب کاهش عملکرد تیمی ایران شد. قطر که از وجود بازیکنان چندملیتی در تیم خود بهره می برد، با روی آوردن به بازی سرعتی و بهره بردن از ضد حملات سرانجام در نیمه نخست با نتیجه 15 بر 11 از ایران پیش افتاد.

در نیمه دوم اما با وجود تلاش عرفان اسماعیلاگیچ، سرمربی تیم ملی برای تهییج بازیکنان، این فاصله 4 امتیازی، رفته رفته بیشتر شد. از سوی دیگر بازی انتحاری نفرات تیم ایران باعث شد ضریب اشتباه فردی آنان نیز افزایش پیدا کند. در نهایت تیم ملی هندبال ایران با وجود عملکرد خوبش در این دیدار با نتیجه 28 بر 19 شکست خورد.

تیم ملی هندبال قطر متشکل از بازیکنان اروپایی و آفریقایی است، به گونه ای که از 16 بازیکن معرفی شده این تیم 14 بازیکن غیرقطری هستند. قطری ها حدود 11 ماه پیش در رقابت های جام جهانی در فینال مقابل فرانسه مغلوب شده و عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کردند. این در حالی است که در آن بازی ها ایران در رده بیست و یکم قرار گرفت. تیم های ایران و قطر در مرحله گروهی همین مسابقات هم به مصاف یکدیگر رفتند که آن بازی با برتری 32 بر 17 قطر به پایان رسیده بود.

به این ترتیب تیم ملی هندبال قطر، ضمن کسب عنوان قهرمانی آسیا سهمیه مستقیم حضور در المپیک را به دست آورد و تیم های ایران و بحرین که به ترتیب عناوین دوم و سوم آسیا را به دست آوردند، باید در مسابقات انتخابی بین قاره ای و در مصاف با نمایندگان قاره های اروپا و آمریکا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک امتحان کنند.