آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۹
زندگی
۱۳

جشن زندگی

دنیا پرتو

: مراسم یادبود و سپاسگزاری از خانواده دو اهداکننده عضو در امریکا در بنیاد حمایت از بیماران نیازمند پیوند اعضا برگزار شد. ربکا برون خواهر فردی که صورت و قلب او پیوند زده شده بود و ریچارد نوریس و جان کینز افراد گیرنده عضو از اعضای شرکتکننده این جشن بودند.

به گزارش دیلی میل، ربکا سه سال پیش برادرش را که در اثر سانحه رانندگی به مرگ مغزی دچار شده بود از دست داد و از آنجا که از رضایت برادرش مبنی بر اهدای عضو خبر داشت با پیوند اجزای صورت و قلب او موافقت کرد. او در این مراسم حضور پیدا کرده بود تا چهره برادرش را دوباره ببیند و صدای تپشهای قلب او را بشنود.

ریچارد نوریس، گیرنده عضو که او نیز در اثر آتشسوزی خودرو و حادثه رانندگی صورتش کاملا متلاشی شده بود با کمک جراحی پیوند، به زندگی بازگشته بود و جان کینز هم که به علت اختلال قلبی، عروقی در آستانه مرگ بود با این تصمیم بزرگ، بار دیگر به خورشید سلام گفت. در این مراسم، دیانا روتر 30 ساله، دهنده عضو کبد در کنار خانواده گیرنده نیز حضور داشتند. به گزارش سازمان حمایت از بیماران نیازمند عضو، دیانا روتر سه ماه پیش به پزشک کانون مراجعه کرد و درخواست داد تا بخشی از کبدش را به دختر یک ساله در حال مرگ پیوند بزنند.

دیانا در این مراسم گفت، سال گذشته یکی از دوستانم، فرزندش را با مشکل حاد کبدی به دنیا آورد، پزشکان اعلام کردند، تنها در صورت پیوند کبد است که این دختر دوست داشتنی زنده خواهد ماند. اما هیچ عضو مناسبی پیدا نشد تا اینکه من آزمایش دادم و تمام شرایط رضایت بخش اعلام شد. پس از آن طی یک عمل جراحی نسبتا سنگین 20 درصد از کبد من به ناتالی پیوند زده شد و او از مرگ حتمی نجات یافت.

مادر ناتالی گفت تصمیم دیانا، عجیب و باور نکردنی بود نمیخواستم قبول کنم ولی او اصرار کرد و ثابت کرد هنوز هم انسانیت وجود دارد و امید را به ما هدیه داد. دیانا زندگیاش را در معرض خطر قرار داد تا به انسانی دیگر جان ببخشد، در حال حاضر فرزندم با کبد جدیدش زندگی میکند و در سلامت کامل به سر میبرد.