آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۹
ایران زمین
۱۴

فراخوان جمع آوری لباس گرم برای کودکان در گنبد

معصومه کریمیان

فراخوان جمع آوری لباس گرم برای کودکان نیازمند با هدف تامین لباس برای کودکان محروم شهرستان گنبدکاووس در گلستان برگزار شد.

این فراخوان با شعار «زمستان است تو با مهربانی ات گرما ببخش» راه اندازی و چهره های سرشناس شهر از میان ورزشکاران، نویسندگان، هنرمندان و بازاریان با پیوستن به آن حمایت خود را اعلام کردند. این فراخوان همچنین بخشی از فراخوان «گنبد منهای فقر» است که برای کمک رسانی به محرومان بخصوص در مناطق حاشیه ای شهر فعالیت می کند.

«رضا سرایلو» نماینده فراخوان جمع آوری لباس گرم، ویژگی این طرح را مردمی بودن دست اندرکاران آن دانست و افزود: در این فراخوان مجموعه ای از نمایندگان اقشار مختلف جامعه هستیم که کار را زیرنظر شورای شهر و با نظرمثبت فرمانداری آغاز کردیم. در شهر گنبد خیریه ای که به صورت تخصصی برای تهیه لباس گرم کودکان تلاش کند نداشتیم و بجز خیریه ای که برای سلامت کودکان فعالیت دارد برای این گروه سنی خیریه نداریم.

سرایلو از شناسایی کودکان سن ابتدایی و کوچکتر در 8 منطقه حاشیه شهر گنبد خبر داد و افزود: فهرست اشخاص نیازمند در 20 مدرسه این مناطق تهیه و 700 نفر شناسایی شده اند. این پوشاک پس از جمع آوری براساس اندازه دسته بندی می شود و اگر نو باشد به طور مستقیم اهدا و در غیر این صورت پس از رعایت مسائل بهداشتی و شست و شو به نیازمندان تحویل داده می شود.

وی گفت: پوشاکی که مردم دارند اگر در دیگر رده های سنی هم باشد، آنها نیز تحویل گرفته می شود و پس از شناسایی افراد نیازمند تحویل می شود. اگر افراد اطلاع یابند وقتی فصل سرما می رسد ممکن است عده ای به خاطر هوای سرد و نداشتن لباس گرم بلرزند و زمستان برای همه راحت نگذرد.