آرشیو شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۸۹
سلامت و زیبایی
۱۵

حمایت اجتماعی، رکن اساسی درمان ام اس

اگر حمایت های اجتماعی از مبتلایان به ام اس افزایش یابد مشکلات آنها کاهش خواهد یافت. رئیس انجمن ام اس ایران با بیان این مطلب می گوید: در حال حاضر بیماران ام اس برای دستیابی به داروهای خود مشکل خاصی ندارند. خوشبختانه بسیاری از داروهای این بیماران در داخل کشور تولید می شوند به طوری که 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی ام اس استفاده می کنند.

به گزارش «ایران»، دکتر فرایان در ادامه می افزاید: با توجه به اینکه ام اس بیماری نسل جوان بوده و هنوز درمانی قطعی برای آن کشف نشده است، افراد مبتلاو اعضای خانواده آنها دچار تالمات روحی و عاطفی بسیاری می شوند. از سوی دیگر مبتلایان به ام اس باید برای مدت زمانی طولانی تحت مراقبت و درمان باشند، از این رو توجه مسئولان و همچنین سازمان های بیمه گر به این بیماری می تواند تحمل مشکلات ناشی از بیماری را برای فرد مبتلاو خانواده اش آسان تر کند.

فرایان در ادامه با تاکید بر اهمیت حمایت از خانواده مبتلایان به ام اس عنوان می کند: معتقدیم ام اس یک بیماری خاص است و علاوه بر فرد مبتلالازم است اعضای خانواده وی نیز به طور ویژه حمایت شوند و حمایت های اجتماعی از آنها افزایش یابد.

وی درباره میزان نیاز به داروهای خارجی بیماران ام اس تصریح می کند: در حال حاضر به دلیل تولید داخلی مشکل خاصی درخصوص دسترسی به داروهای بیماران ام اس وجود ندارد. البته در صورت نیاز به داروهای خارجی نیز با حمایت های وزارت بهداشت مشکلی در تهیه و قیمت دارو وجود ندارد.