آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:آلودگی هوا در 4 شهر صنعتی از امروز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروزدر چهار شهر صنعتی و پرجمعیت کشور شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده های جوی خواهیم بود.

فریبا گودرزی در گفت وگو با فارس، در تشریح آخرین آب و هوای کشور گفت: بعد از ظهر امروز در برخی مناطق جنوب شرق کشور، در استان هرمزگان و جنوب سیستان وبلوچستان افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش بینی می شود، این موج فردا در شرق هرمزگان و جنوب سیستان وبلوچستان فعال خواهد بود.

گودرزی افزود: امروز و فردا در سایر مناطق کشور جو پایدار است که سبب انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت و غبارآلود شدن هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهد شد.

وی تصریح کرد: از روز سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور درغرب و شمال غرب ابرناکی و بارش شروع خواهد شد و امروزخلیج فارس مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: دیروزشهرکرد با دمای منفی 8 و بندرعباس با دمای 27 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین مراکز استان های کشور بودند.

هوای تهران برای ششمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای ششمین روز متوالی باز هم کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

معاون پایش محیط زیست استان تهران شرایط وارونگی دما و پایداری هوا را دو عامل موثر در استمرار شرایط ناسالم هوای پایتخت دانست و گفت: انتظار می رود با ادامه وزش باد در روزهای آینده این میزان کاهش داشته باشد.

در حالی که پایتخت نشینان 6 روز گذشته را در هوای ناسالم نفس کشیدند و منتظر آمدن باران هستند تا دوباره بتوانند هوای پاک و سالم را تجربه کنند اما پیش بینی های سازمان هواشناسی نشان می دهد که فعلابارندگی در تهران وجود نخواهد داشت و همچنان تهران در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت.