آرشیو یکشنبه ۸ آذر ۱۳۹۴، شماره ۲۱۲۲۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

وکیل بابک زنجانی:همه شرکت های موکلم را شرکت نفت اداره می کند

شانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی صبح دیروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش مهر، وکیل بابک زنجانی در این جلسه به دفاع از موکل خود پرداخت.

رسول کوهپایه زاده در بخشی از دفاعیات خود گفت: بانک FIIB به عنوان بانکی بودکه به دور زدن تحریم ها کمک می کرد، اگر این بانک طبق قوانین و مقررات، صورت های مالی و ترازنامه سالیانه خود را تنظیم می کرد، انتقال پولها لو می رفت.

کوهپایه زاده افزود: موکل بنده زمانی که بازداشت شد با اختیار و اراده کامل وکالت بلاعزلی را به شرکت ملی نفت ایران داد که اموالش در اختیار شرکت نفت قرار گیرد. برای همین 100 یا 200 کارشناس در رابطه با ارزیابی اموال موکلم وارد شدند، هرچند که ما نسبت به این مورد معترض هستیم اما دادستانی در سرپرستی از اموال موکلم زحمات زیادی کشیده است.

وی اظهار داشت: وزارت نفت اعلام کرده است به اندازه کافی اموال، املاک و زمین داریم و نیازی به املاک زنجانی نداریم و برخی در اظهارنظرهای شخصی می گویند مالی به وزارت نفت منتقل نشده است، این اظهارات از لحاظ حقوقی اعتباری ندارد چرا که همه شرکت های موکلم را شرکت نفت اداره می کند.

وکیل بابک زنجانی در خصوص بزه انتسابی جعل گفت: یکی از دلایلی که در کیفرخواست اشاره شده، استناد به نظریات کارشناسی کارشناسان بانک مرکزی است که در این خصوص در همان ابتدا تقاضای بررسی مجدد ادعاهای مطروحه از سوی کارشناسان را کردم.وی ادامه داد: رابطه دولت وموکل، رابطه شاکی و متشاکی است، بانک مرکزی بخشی از دولت است و در این پرونده ذی نفع محسوب می شود. براساس قوانین موضوعه ذی نفع صلاحیت اظهارنظر در این مواقع و موارد را ندارد و اظهارات مسئولان بانک مرکزی در ماه ها و سال های اخیر با رسانه ها نشانگر موضع داشتن و بی طرف نبودن بانک مرکزی است و به طور مشخص از نامه ها و مکاتبات بین کارشناسان بانک مرکزی و مسئولان پرونده در مرحله دادسرا به این امر واقف می شویم که کارشناسان بانک مرکزی از باب وظیفه سازمانی در این پرونده اظهارنظر کرده اند. هفدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی امروز برگزار می شود.