آرشیو سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴، شماره ۶۰۹۲
اجتماعی
۴

2 خط خبر

صدور بیش از 2 هزار پروانه شکار پرنده طی دو هفته

ایسنا: معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان سمنان از صدور بیش از 2000 پروانه شکار پرنده در این استان طی دو هفته گذشته خبر داد.

فراخوان ویژه برای یک گروه خونی

ایسنا: مدیر عامل سازمان انتقال خون از برنامه ویژه انتقال خون برای یک گروه خونی خبر داد و گفت: بزودی فراخوان های اختصاصی و از جمله فراخوان ویژه مربوط به «اهداکنند گان گروه خونی Oمنفی» را ساماندهی می کنیم؛ زیرا تعداد اهداکنندگان این گروه خونی بسیار اندک است و حدود 3 تا 4 درصد جامعه دارای این گروه خونی هستند. این درحالی است که «Oمنفی»نقش ویژه ای در بحران، حوادث و بویژه حوادث رانندگی دارد. علی اکبر پور فتح الله تاکید کرد: اگر بتوانیم در مبادی ورودی شهرها و در اورژانس ها به میزان کافی گروه خونی «Oمنفی» داشته باشیم، می توانیم از بسیاری مرگ ومیرهای ناشی از حوادث رانندگی پیشگیری کنیم.

مترو در اربعین تعطیل نیست

ایسنا: علی عبدالله پور، معاون امور ایستگاه های متروی تهران با تاکید بر اینکه ایستگاه های خطوط مترو برای رفت و آمد مسافران در روز اربعین حسینی تعطیل نیست گفته است که ایستگاه شهرری خط یک مترو از ساعت 5 صبح تا 13 ظهر روز چهارشنبه 11 آذرماه به مناسبت اربعین حسینی برای تردد شهروندان رایگان است.