آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

خبرهای خوش را از بخش های خبری صداو سیما بشنوید

ادارات کل پخش اخبار صدا و سیما خبرهای خوشی را در ایام دهه فجر انقلاب روی آنتن می برند.

مدیرکل تولید و پخش اخبار صدا در این باره به جام جم گفت: خبر رادیو در این ایام، هر روز صبح در برنامه پیک بامدادی، یک ویژه برنامه پخش می کند. حوزه موضوعی اخبار بیشتر خبرهای خوش کشور اعم از افتتاح طرح ها، جشنواره های سینمایی و هنری، مسابقه ها و رقابت ها، مراسم و جشن ها و هر برنامه ای می شود که به دهه فجر مربوط است.

مهدی شهاب تالی افزود: روز 22 بهمن رادیو پیام هر 15 دقیقه اخبار مربوط به راهپیمایی و مصاحبه های مردم و مسئولان را پوشش می دهد. همچنین ده خبرنگار رادیو برای پوشش خبرها به مسیرهای راهپیمایی اعزام می شوند. این خبرنگاران ارتباط زنده با بخش های خبری رادیو برقرار می کنند و گزارش هایی برای بخش های مشروح تر تولید خواهند کرد.

در ادامه مدیرکل تولید و پخش اخبار سیما نیز درباره برنامه های دهه فجر گفت: از مدت ها قبل تولید برنامه های مربوط با این ایام در دستور کار خبرنگاران و برنامه سازان خبری این بخش قرار گرفته است.

شهرام وثوقی راد افزود: وجه مشترک تمام اخبار و گزارش های تولیدی، وجود استدلال، منطق، استناد و نظم در تولیدات تصویری خبری است. اگر ادعایی در گزارش یا مستندی مطرح می شود، حتما باید مستندات آن نیز ارائه شود. پرهیز از شعارزدگی و اقناع مخاطب، هدف اصلی اخبار و برنامه های خبری در پخش اخبار سیماست. وثوقی راد با اشاره به اعزام گسترده گروه های خبری برای پوشش تصویری راهپیمایی 22 بهمن تصریح کرد: چند گزارش مستند با تصاویر کمتر دیده شده مربوط به ایام منتهی به یوم الله 22 بهمن تولید شده که متناسب با روزهای آینده روی آنتن پخش اخبار سیما قرار می گیرد.