آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۲
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

مستند «مسیح کردستان» روایت زندگی شهید بروجردی

عوامل سریال شهید محمد بروجردی با وزیر ارشاد دیدار کردند و فریبا شاهسون محقق این سریال برای ساخت مستند «مسیح کردستان» که به این شهید می پردازد، اظهار امیدواری کرد.

به گزارش تسنیم، عوامل سریال شهید محمد بروجردی که در صورت نظر مساعد رئیس سازمان صدا و سیما تولید می شود، در دیدار با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نحوه ساخت این مجموعه و همچنین تهیه گزارشی از ناگفته ها و خاطراتی از زندگی و مبارزات این شهید باوی گفت وگو کردند.

در این دیدار که با حضور جمال شورجه کارگردان، فریبا شاهسون محقق بخشی از زندگی این شهید در سوریه و لبنان و محمود غلامی تهیه کننده همراه شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از عوامل ساخت این سریال، مبارزات سیاسی شهید محمد بروجردی در قبل از انقلاب اسلامی و رشادت های این سردار شهید در طول جنگ در کردستان را تشریح کرد و گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تصمیم گرفته شد تا شماری مشخص از مبارزان انقلابی و سیاسی برای آموزش های چریکی و دفاعی به سوریه و لبنان اعزام شوند.

وی افزود: شهید محمد بروجردی از جمله اعزام شدگان به این منطقه بود که توانست آموزش های بسیار سخت و طاقت فرسایی را پشت سر بگذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر نیروهای متدین انقلابی چون شهید محمد بروجردی در کنار ما حضور نداشتند، چگونه می توانستیم در طول 8 سال دفاع مقدس به جنگ ادامه داده و از میهن اسلامی دفاع کنیم؟