آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
فن آوری
۱۹
تاپ اپ

جایی برای حفظ رمز های عبور

ماهرخ چنگیز

این روزها همه ما در سرویس های مختلفی عضو هستیم و یا در بانک های مختلفی حساب داریم و این یعنی هزاران رمز ورود. بهترین راه برای حفظ این رمز های عبور استفاده از اپلیکیشن هایی است که به شما در مدیریت و حفاظت از این اطلاعات کمک می کند. تا کنون چند اپلیکیشن برتر در زمینه حفظ رمز عبور را به شما معرفی کرده ایم اما شاید بد نباشد کمی در این زمینه به روز شوید و از سرویس های جدید تری استفاده کنید.

یکی از این سرویس ها می تواند KeePass باشد. یکی از ویژگی های بارز این برنامه این است که با دیگر اپلیکیشن های مدیریت رمز عبور همگام می شود و این یعنی شما به راحتی می توانید اطلاعات امنیتی خود را جابه جا کنید.توسعه دهندگان این سرویس برای کاربران این شرایط را فراهم کرده اند تا افزونه های مورد نظرشان را طراحی و یک سرویس مدیریت رمزعبور اختصاصی کارهای خودشان را بسازند. قابلیت شخصی سازی درKeePass نیز یکی دیگر از قابلیت های این اپلیکیشن است. KeePass قابل نصب روی کامپیوترهای شخصی است و از طریق سایت www.keepass.info قابل دریافت است. اما کاربران اندرویدی نیز می توانند این اپ را با نام KeePassDroid از گوگل پلی دریافت کنند. Sticky Password یکی دیگر از برنامه ها برای حفظ و مدیریت رمز عبور کاربران است.

این سرویس رابط کاربری ساده ای دارد و امکان ذخیره سازی آنلاین فایل های رمزگذاری شده را نیز در اختیار کاربران می گذارد. این برنامه رایگان است اما برای استفاده از امکاناتی مانند استفاده از سنسور اثر انگشت و تاییدیه وای فای باید حق اشتراک پرداخت کنید. با مراجعه به سایت www.stickypassword.com این برنامه را دریافت کنید. این اپ علاوه بر ویندوز روی سیستم عامل Ios نیز قابل نصب است.