آرشیو پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۳
فن آوری
۱۹

آن سوی خبر

راه گیف به تلگرام باز شد

گیف (gif) یا تصویر گرافیکی متحرک از جذابیت های فضای مجازی در کنار تصاویر و ویدئوهاست و تلگرام هم برای اینکه از قافله عقب نماند، این ویژگی را به جدیدترین نسخه خود اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک ماه است که تلگرام قابلیتی را در جدیدترین نسخه خود قرار داده است که با استفاده از آن فایل های گیف، 20 برابر سریعتر دانلود و فرستاده می شوند. بدین ترتیب که فایل های گیف را به نحوی رمزگذاری کرده است که تبدیل به ویدئو شده و به حجمی کمتر از 95 درصد با همان کیفیت تصاویر نیاز دارند.

اپلیکیشین تلگرام به گونه ای طراحی شده است که می تواند چندین فایل گیف را به طور همزمان نمایش دهد. فایل های گیف در حال حاضر به طور خودکار نمایش داده می شوند و نیازی نیست که شما هر کدام را جداگانه راه بیندازید، اما اگر بخواهید می توانید با تغییر دادن تنظیمات تلگرام خود، این نمایش خودکار را متوقف کنید.

عبور کاربران واتس اپ از مرز یک میلیارد نفر

سرانجام تعداد کاربران شبکه اجتماعی واتس اپ در دنیا از مرز یک میلیارد نفر گذشت. فیس بوک دو سال قبل با پرداخت 19 میلیارد دلار مالکیت این برنامه همراه را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری ها این خبر بدان معناست که از هر هفت نفر ساکن کره زمین حداقل یکی از واتس اپ برای تبادل نظر و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایانش استفاده می کند. این برنامه در امریکا و برخی کشورهای دیگر از جمله ایران چندان پرطرفدار نیست. موسسان اولیه واتس اپ دو نفر از مهندسان سابق شرکت یاهو به نام های زان کوم و برایان اکتون بوده اند.

امکان مکالمه صوتی از طریق واتس اپ عامل دیگر محبوبیت آن است که موجب می شود کاربران از طریق اینترنت و بدون پرداخت پول به اپراتورهای مخابراتی با دوستان و آشنایان صحبت کنند. البته این برنامه در مقایسه با برنامه هایی مانند تلگرام امکانات جانبی کمتر و محدودتری دارد.