آرشیو شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۳
سیاسی
۲

آیت الله یزدی: مجلس خبرگان از مسائل جناحی به دور است

آیت الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری روز پنجشنبه در همایش جایگاه، وظایف و کارآمدی مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری مجلس جناحی، سیاسی کاری، جوان گرایی و پیران از کارافتاده که نمی توانند کاری انجام دهند، نیست بلکه مجلسی مرکب از فقهای جامعه برای انتخاب فردی با توانمندی مقابله با فتنه ها، عادل، جهادگر و زمان شناس به عنوان ولی فقیه است.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب نیز در حاشیه این همایش، جایگاه مجلس خبرگان را جایگاهی مقدس ذکر کرد و افزود: در این مجلس، سیاسی بازی، فرقه گرایی و جناح بندی ها راه ندارد. وی با اشاره به این که مردم کسانی را که تاکنون در مجلس خبرگان عضویت داشته اند به تقوا، دیانت، پاکی و زهد علمی می شناسند ابراز کرد: شاهد برخی هیاهوهای سیاسی برخی گروه ها در زمینه انتخابات خبرگان هستیم و برخی سخن هایی که در مجامع سیاسی زده می شود در مجلس خبرگان جایی ندارد.

جامعه اسلامی نیازمند ولایت فقیه

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در این همایش با اشاره به ویژگی های رهبر انقلاب اسلامی گفت: حرکت فقها باید در مسیر ولایت فقیه باشد تا امتداد ولایت فقیه تا ظهور امام زمان(عج) متوقف نشود. وی با اشاره به این که جامعه اسلامی نیازمند ولایت فقیه است، مطرح کرد: نبود این جایگاه در جامعه اسلامی می تواند مشکلات بسیاری را برای سطوح مختلف مردم و دین اسلام به دنبال داشته باشد، افرادی که در مسیر ولایت فقیه باشند، سبب تسریع تحقق اهداف نظام می شوند.

به گزارش فارس، آیت الله هاشمی شاهرودی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز دیگر سخنران این همایش بود که گفت: عفت سیاسی در تبلیغات مجلس خبرگان رهبری باید بیشتر شود تا جنبه روحانی انتخابات این مجلس فدای انتخابات همزمان مجلس شورای اسلامی نشود، زیرا مردم خبرگان را نمایندگان معنوی خود می دانند.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری نیز با تاکید بر این که باید فضایی برای حضور پرشور مردم در انتخابات همانند دوره های گذشته فراهم شود تصریح کرد: هرچه مردم پرشورتر شرکت کنند، تامین اسلامیت و جمهوریت نظام بیشتر محقق خواهد شد، چرا که تمام مجموعه های نظام اسلامی متکی به رای مردم است.