آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۶۱۴۷
سلامت و زیبایی
۱۶

دندان هایتان را قبل از بارداری درمان کنید

درمان مشکلات دندانی در دوران بارداری با مشکلاتی روبه رو است بنابراین توصیه می شود قبل از بارداری وضعیت دندان هایتان را بررسی کنید.

دکتر زهرا جعفریان، دندانپزشک در گفت و گو با «ایران»، می گوید: توصیه می شود افراد قبل از بارداری به یک دندانپزشک مراجعه کنند تا از سلامت دندان هایشان مطمئن شوند. با توجه به اینکه بررسی مشکلات دندان ها نیازمند گرفتن عکس است و زنان باردار شرایط گرفتن عکس از دندان ها را در دوران بارداری ندارند بهتر است این افراد قبل از بارداری مشکلات دهان و دندان خود را درمان کنند.

وی تصریح می کند: در 3 ماه اول دوران بارداری بهتر است از دندان افراد عکس گرفته نشود چراکه در این زمان، جنین در مرحله حساسی قرار دارد. به این افراد توصیه می شود در هنگام بارداری بیشتر از گذشته بهداشت دندان های خود را رعایت کنند تا کمتر در معرض بیماری های دهان و دندان قرار گیرند.

دکتر جعفریان، با اشاره به اینکه انجام جرم گیری و پولیش برای دندان ها در 3 ماهه اول بارداری ضرری برای جنین ندارد، بیان می کند: اگر دندان افراد در دوران بارداری نیاز به درمان جدی دارد بهتر است عکس برداری از دندان ها در 3 ماهه دوم بارداری یعنی در زمان 4 تا 7 ماهگی صورت گیرد.

به صورت کلی درمان دندان های افراد در هنگام بارداری با مشکلات و موانعی روبه رو است بنابراین براساس این عوامل پیشگیری و مراجعه به دندانپزشک قبل از دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است.