آرشیو سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۶
حوادث
۱۵

هشدار دادستان تهران درباره افزایش فعالیت هرمی ها

دادستان تهران با اشاره به افزایش محسوس فعالیت دوباره شرکت های هرمی گفت: جذب جوانان به این شبکه ها، زمینه جداسازی آنها از خانواده و درگیر شدن در فعالیت های مجرمانه را فراهم می کند.

به گزارش میزان، عباس جعفری دولت آبادی در نشست دادستانی تهران با حضور معاونان دادستان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران، سرپرستان و قضات اجرای احکام دادسرا و سردار محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به جلسه اخیر دادستانی با پلیس در ارتباط با آسیب های اجتماعی عنوان کرد: اهمیت آسیب های اجتماعی ایجاب می کند متولیان این امور نسبت به اتخاذ تدابیر لازم اقدام کنند.

وی به معضل موسسه های مالی و اعتباری و صرافی ها که به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند، اشاره کرد و نظارت بانک مرکزی بر این گونه موسسه ها را ضروری و پیشگیرانه خواند.

دادستان تهران به دیگر آسیب اجتماعی یعنی وجود متکدیان و زنان ویژه اشاره کرد و نتیجه گرفت که در تمام حوزه های اجتماعی و حتی در امور مربوط به اصناف و نظایر آن، متولیان امر باید ورود کنند.

جعفری دولت آبادی از معاونان و سرپرستان دادسراها خواست در حوزه آسیب های اجتماعی ورود کنند و در تبیین نحوه اقدام، به تذکر دادن به عنوان نخستین گام و مطالبه ایفای وظیفه از سوی آ نها اشاره کرد و افزود: مطالبه گری از اختیارات دادستان است و پیشگیری، از مطالبه گری شروع می شود.

وی به افزایش محسوس فعالیت مجدد شرکت های هرمی اشاره کرد و افزود: جذب جوانان به این شبکه ها، زمینه جداسازی آنها از خانواده و درگیر شدن در فعالیت های مجرمانه را فراهم می آورد و از پلیس و نهادهای امنیتی خواست مانند گذشته توجه لازم به این مساله صورت گیرد.