آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

کارنامه 1300 ساعتی رسانه ملی در مبارزه با موادمخدر

در شش ماهه اول امسال، شبکه های صداوسیما 1368 ساعت برنامه با موضوع مبارزه با موادمخدر پخش کرده اند.

پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با موادمخدر از موضوعاتی است که همواره رسانه ملی به عنوان دانشگاه عمومی و یکی از نهادهای آگاهی بخشی در دستور کار دارد.

گزارش عملکرد شبکه های صداوسیما نیز گواهی می دهد این رسانه بر این امر اهتمام جدی داشته است.

بنا بر گزارش عملکرد این رسانه در شش ماهه اول امسال، شبکه های صداوسیما 1368ساعت برنامه با این موضوع تهیه کرده اند

سهم معاونت صدا از این میزان 126 ساعت بوده که رادیو گفت وگو با 34 ساعت برنامه در میان دیگر شبکه های رادیو پیشرو بوده است.

معاونت سیما نیز 146 ساعت برنامه در این زمینه پخش کرده که شبکه سلامت با 61 ساعت بیشترین زمان را به موضوع مبارزه با موادمخدر اختصاص داده است.

معاونت خبر رسانه ملی نیز 329 خبر، گزارش، تفسیر و برنامه های خبری در این زمینه پخش کرده که 254 ساعت آن در خبرگزاری صداوسیما، 32 ساعت در شبکه خبر و 24 ساعت در باشگاه خبرنگاران جوان تولید شده است.

معاونت امور مجلس و استان ها نیز در مجموع 753 ساعت برنامه در زمینه مبارزه با موادمخدر تهیه و پخش کرده که سهم صدای استان ها 546 ساعت بوده است.

صدای مرکز گلستان با 54 ساعت برنامه طلایه دار دیگر استان ها در پخش برنامه با این موضوع است. سیمای مراکز استان ها 206 ساعت برنامه در این زمینه روی آنتن برده که سیمای استان مرکزی با 18 ساعت رتبه اول را دارد.

معاونت برون مرزی نیز در مجموع 13 ساعت برنامه با موضوع موادمخدر پخش کرده که سهم صدای برون مرزی پنج ساعت برنامه و سهم سیمای برون مرزی هفت ساعت است.

رادیو انگلیسی و هیسپان تی وی از شبکه هایی هستند که سهم بیشتری از برنامه های خود را در صداوسیمای برون مرزی به این موضوع اختصاص داده اند.