آرشیو یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، شماره ۴۴۷۹
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تبلیغ تلویزیونی نامزدهای خبرگان زیرنظرکمیسیون نظارت

در پی انتشار مطلبی در برخی پایگاه های خبری به نقل از مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نطق انتخاباتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، روابط عمومی سازمان صداوسیما اعلام کرد:

1- بر اساس قانون انتخابات و مواد 19 الی 27 آئین نامه اجرایی آن، نظارت بر تبلیغات تلویزیونی نامزدهای محترم مجلس خبرگان رهبری بر عهده کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات خبرگان در هر استان است که ریاست آن با استاندار بوده و سایر اعضای آن عبارتند از: دادستان، رئیس هیات استانی نظارت بر انتخابات و مدیرکل صدا و سیمای استانی. از این رو صدا و سیما تنها یک عضو این کمیسیون و مجری مصوبات آن است.

2- برنامه تلویزیونی تبلیغاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی مانند سایر نامزدهای محترم بر اساس قانون و رویه یکسان مورد تصویب و تائید کمیسیون نظارت بر تبلیغات تهیه شده و آنچه پخش شده براساس مصوبه کمیسیون مذکور بوده و لذا ادعای مطرح شده در بیانیه مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش رسانه ملی در تدوین نهایی این برنامه غیردقیق و احتمالاناشی از عدم اطلاع کافی از قانون انتخابات است.

3- ادعای مطرح شده در خصوص عدم اطلاع رسانی در باره زمان باقی مانده نطق تلویزیونی هنگام ضبط برنامه، نادرست و غیرمنطبق با واقعیت است. این امر نیز عینا طبق مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات در باره همه نامزدها بطور یکسان و از طریق علامت روشن شدن نور قرمز در برابر نامزد محترم و نیز اشاره دست مدیر صحنه اجرا شده است.

4- انتشار سخنان تبلیغاتی نامزدهای خبرگان بدون طی مرحله بازبینی توسط کمیسیون یادشده اقدامی خلاف قانون و مخالف نص صریح مصوبه کمیسیون نظارت بر انتخابات خبرگان است که به تک تک نامزدهای محترم یا نمایندگان ایشان ابلاغ شده است.