آرشیو دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۲۶
صفحه آخر
۱۶

راز دسته گل بزرگ!

اغلب هنگام سخنرانی ملک سلمان پادشاه 80 ساله سعودی دسته گلی بزرگ جلوی وی قرار دارد و روزنامه ایندیپندنت راز این دسته گل ها را برملاکرده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در این باره نوشت: بررسی های دقیق درباره این گل ها نشان داده است که هدف از تعبیه این دسته گل بزرگ جلوی پادشاه، پنهان کردن رایانه پشت آن است که به عنوان یک اتوکیو (teleprompter) عمل می کند و باعث می شود ملک سلمان فرتوت بتواند جملاتی را هرچند ناقص بیان کند.

در سفر اخیر هیات آمریکایی و دیدار با ملک سلمان، روشی جدیدتر به کار گرفته شد تا مخاطبان بویژه بینندگان شبکه های تلویزیونی باور کنند که سلمان خود می تواند درباره مسائل مهم سخن بگوید. در این دیدار، تلویزیونی بزرگ از سقف آویزان شده بود و روی آن سخنانی را که باید ملک سلمان عنوان می کرد، نوشته می شد؛ سلمان نیز به جای نگاه کردن به روبه رو، اغلب به این صفحه نمایش نگاه می کرد.

سیمون هندرسون، کارشناس سیاسی در موسسه «سیاست خاور نزدیک واشنگتن» که این موضوع را بیان کرده است، می گوید: یکی از مشاوران سلمان در اتاقی در کنار سالن کنفرانس حضور داشت و سخنانی را که سلمان می بایست مطرح کند، تایپ و سلمان روخوانی می کرد.