آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۲۵۷۱
دیپلماسی
۱۹

کوتاه دیپلماسی

روسیه آماده تولید تانک های T-90 در ایران

ایسنا: روسیه اعلام کرد که آماده است تولید تانک های T-90 روسی را تحت لیسانس ایران آغاز کند. خالیتوف، معاون مدیرکل شرکت «اورال واگن زاوود» که بزرگ ترین شرکت تانک سازی در جهان است، گفت: اگر ایران بخواهد، ما آماده آغاز همکاری هستیم.

رئیس جمهور کره جنوبی فردا در تهران

ایرنا: «پارک گئون هی»، رئیس جمهور کره جنوبی با هیات اقتصادی همرا هش از فردا (یکشنبه 12 اردیبهشت) در تهران خواهد بود تا در یک سفر سه روزه با حسن روحانی، همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کند. بنا بر اعلام نهاد ریاست جمهوری این کشور بزرگ ترین هیات تجاری مصر شامل 236 نفر از بازرگانان و صاحبان صنایع بزرگ، او را در این سفر همراهی می کنند و هدفشان گسترش روابط با ایران به عنوان مهم ترین کشور منطقه خاورمیانه است.

مذاکره با 30 کشور برای تسهیل صدور روادید

ایرنا: حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه، از مذاکرات با 30 کشور برای تسهیل صدور روادید خبر داد و گفت سال گذشته چهار میلیون و500هزارنفر ویزای ایران را دریافت کردند. او همچنین از افزایش صدور روادید برای اتباع ایرانی توسط سفارتخانه های خارجی مقیم تهران خبر داد و گفت: این افزایش برای کشورهای اروپایی 30 درصد و برای کشورهای غیراروپایی 50 درصد بوده است.

مقدمه چینی برای تعامل بانک های انگلیسی با ایران

فارس: بانک های بزرگ انگلستان کارگروهی را برای پایش روند برداشته شدن تحریم های ایران و ازسرگیری مراودات بانکی با این کشور، تشکیل داده اند. این در حالی است که «ساجد جاوید»، وزیر بازرگانی دولت انگلیس، ماه آینده قصد سفر به تهران و دیدار با مقامات تجاری- اقتصادی ایران را دارد.