آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۰
صفحه اول
۱

نامه ظریف به سازمان ملل در اعتراض به دستبرد آمریکا

غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه نامه محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد تسلیم کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ظریف در این نامه اقدامات دادگاه های داخلی آمریکا در صدور آرای بی پایه علیه دارایی های جمهوری اسلامی ایران از جمله رای اخیر برای مصادره 8/1 میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی را تهدیدی جدی علیه نظم و حقوق بین الملل خوانده است. وی در بخشی از این نامه ضمن بی پایه و غیرقانونی خواندن این قبیل اقدامات، آورده است: این آمریکاست که باید غرامات معوقه به خاطر سیاست های خصمانه همیشگی اش علیه مردم ایران را بپردازد.

روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به ارسال نامه وزیر امور خارجه ایران به دبیر کل سازمان ملل نوشت: حکم دیوان عالی آمریکا، یکی از حامیان سرسخت رابطه با واشنگتن را هم به تکاپو انداخته است.

غربی ها مجبور می شوند به تعهداتشان عمل کنند

همزمان علی لاریجانی، رئیس مجلس در همایش ملی تحولات ژئوپلتیک غرب آسیا تاکید کرد: ممکن است طرف غربی نخواهد به تعهدات هسته ای خودش عمل کند، ولی مجبور به عمل خواهد شد، چون ایران ابزارهایی برای پشیمان کردن آنها دارد.

محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برداشت دو میلیارد دلاری از اموال بلوکه شده ایران اظهار کرد: منتظریم گزارش بانک مرکزی را دریافت کنیم تا با هماهنگی دولت، قوای سه گانه در مورد این مساله تصمیم گیری کنند.