آرشیو شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۰
جامعه
۱۳

مگس سفید در تهران، دوباره خبرساز شد

رئیس کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل مصرف بی رویه سموم کشاورزی در شهرستان های غربی شهر تهران، با آفت مگس سفید مواجه شده ایم.

منظور رحمت الله حافظی این بود که حشرات دیگر که باید مگس سفید را از بین می بردند با مصرف آفت کش ها از بین رفته اند و در نتیجه مگس های سفید دیگر دشمنی ندارند که جمعیت شان را کنترل کند. مگس هایی که امسال پدیدار می شوند حاصل تخمگذاری سال گذشته است و این طور نیست که امسال از خارج از تهران وارد شوند.

وی در گفت وگو با فارس عنوان کرد: برای برخورد با این پدیده سال گذشته آبشویه در دستور کار قرار گرفت، ولی چون منظم و فراگیر نبود، خیلی تاثیر نگذاشت.

این مقام مسئول، یادآور شد: امسال با همکاری وزیر جهاد کشاورزی و پیگیری های انجام شده کارگروهی متشکل از مرکز تحقیقات گیاه پزشکی، سازمان حفظ نباتات، سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران و ستاد حفظ نباتات تشکیل و تحقیقات لازم در این خصوص انجام شده است. وی تاکید کرد: در جهان دستاوردهای علمی برای مقابله با این پدیده وجود داشته است که می توانیم از آنها استفاده کنیم.

حافظی خاطرنشان کرد: در شهرهای بزرگ همچون کالیفرنیا، پنج سال با پدیده مگس های سفید مواجه بودند و توانستند با این پدیده مقابله و آن را ریشه کن کنند.

وی افزود: مگس های سفید آفت درجه 2 محسوب می شوند و تهدیدی برای انسان ها نخواهند داشت، بلکه تنها آزاردهنده اند و توصیه می شود کسانی که در مناطق آلوده تردد می کنند از ماسک استفاده کنند.