آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
فرهنگ و هنر
۵

شبی ماندگار برای شاعر «یاعلی گفتیم و عشق آغاز شد»

بیست و چهارمین مراسم «شب شاعر» با پاسداشت دکتر محمود اکرامی فر شاعر مثنوی مشهور «یا علی گفتیم و عشق آغاز شد» شامگاه یکشنبه در نخلستان سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان اوج، در این مراسم دکتر مجتبی رحماندوست، مصطفی محدثی خراسانی، دکتر محمدرضا سنگری، دکتر علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه و برخی دیگر از چهره های نام آشنای عرصه فرهنگ و هنر حضور داشتند.

محمدرضا سنگری، استاد دانشگاه در بخش نخست برنامه و در سخنانی، اکرامی فر را معلمی واقعی معرفی کرد که با جزر و مدهای سخن و نکته های بدیع آشناست. مجتبی رحماندوست، نویسنده و نماینده مجلس شورای اسلامی هم با ذکر خاطره ای به همجواری و هم سفری چندین ساله با اکرامی اشاره کرد و گفت: من از مصاحبت طولانی مدت با ایشان دریافتم که انسان در کنار او احساس آرامش می کند. یکی دیگر از سخنرانان این مراسم علیرضا قزوه، شاعر و مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری بود. او گفت: ما در روزگاری هستیم که دهاتی بودن خیلی خوشایند افراد نیست، اما محمود اکرامی به آن افتخار می کند.

اما در پایان مراسم، اکرامی فر پشت تریبون قرار گرفت و ضمن قدردانی از تک تک حاضران و سخنرانان، گفت: «قدر من از خاک پای خویش بالاتر ندانید!» و غزلی را با مطلع «ای مردم ای آوازهای منتشر در باد!/ من هم شما را دوست دارم هرچه باداباد...» تقدیم حاضران کرد و به جوانان گفت که از هیچ تلاشی برای رشد و یادگیری فروگذار نکنند.