آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
جهان
۶

چهره ها و نظرها

مخالفت با انتشار اسناد دخالت عربستان در 11 سپتامبر

به دنبال سفر باراک اوباما به ریاض و تهدید عربستان مبنی بر خارج کردن سرمایه های خود از بانک های آمریکایی، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گفت: انتشار اسناد موسوم به 28 صفحه اشتباه است.

جان برنان رئیس سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا در مصاحبه با شبکه ان بی سی افزود: اسناد طبقه بندی شده 28 صفحه، اطلاعات دقیقی ندارد و محتوای بررسی نشده اش بتواند علیه عربستان و ارتباط آن با 11 سپتامبر به کار گرفته شود.

انتقاد از کوربین به خاطر حمایت از مقاومت

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس با وجود فشارها برای محکوم کردن جنبش های حماس فلسطین و حزب الله لبنان، وعده داده است به مذاکرات با این دو جنبش ادامه دهد.

در حالی که سران یهودی، سفیر اسرائیل در انگلیس و اعضای حزب کارگر از کوربین خواسته اند فاصله خود را با این دو گروه مقاومت حفظ و آنها را محکوم کند، کوربین چنین نکرده است.

رهبر حزب کارگر انگلیس پیش از این در سخنانش از سازمان های حماس و حزب الله به عنوان «دوست» یاد کرده بود؛ این در حالی است که آمریکا و اتحادیه اروپا این دو نهاد را سازمان های تروریستی نامیده اند.

روسف بودجه خدمات اجتماعی برزیل را افزایش داد

دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل که این روزها با خطر برکناری از مقام خود مواجه است، از قصد خود برای افزایش 9 درصدی بودجه برنامه فقرزدایی دولت و همچنین افزایش تسهیلات مسکن دولتی خبر داد. تصمیم روسف که در مراسم سخنرانی روز جهانی کارگر اعلام شد در واقع هشداری بود مبنی بر این که در صورت برکناری از سوی مخالفان، تسهیلات رفاه اجتماعی نیز تا حد چشمگیری کاهش خواهد یافت.

سرنوشت مبهم پزشک افشاگر مخفیگاه بن لادن

شکیل آفریدی، پزشک پاکستانی که به سازمان سیا در یافتن مخفیگاه بن لادن کمک کرد، براساس گزارش ها به هیچ وکیلی دسترسی ندارد و آمریکا نیز به دلیل اولویت دادن به مذاکرات صلح افغانستان از اعمال فشار بر اسلام آباد برای اجرای عدالت در قبال وی دست برداشته است.

وی در حال حاضر در زندان به حال خود رها شده و حامیان وی می گویند آمریکا نیز با توجه به تلاشش برای بهبود روابط با اسلام آباد از اعمال فشار برای پرونده وی دست برداشته است.

آفریدی که گفته شده به هیچ وکیلی دسترسی ندارد، درخواست های مکررش برای تجدیدنظر در مجازات 23 سال حبس وی به بن بست خورده است.