آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
سلامت
۱۲
خبر سلامت

کاهش سن ابتلابه اختلالات اسکلتی

با توجه به پایین آمدن سن ابتلابه اختلالات اسکلتی عضلانی از سالمندی به نوجوانی و جوانی و افزایش ابتلابه این گونه مشکلات مانند گردن درد، شانه درد و کمردرد که ریشه در بی تحرکی و عادت های غلط و رعایت نکردن مسائل ارگونومیک دارد مقوله پیشگیری از این نوع اختلالات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکتر احمد موذن زاده، فیزیوتراپیست در گفت وگو با جام جم با بیان این مطلب گفت: در این خصوص فیزیوتراپیست ها می توانند آموزش های لازم را در زمینه پیشگیری از بیماری ها بدهند. بخصوص در دوران دبستان و دبیرستان لازم است همکاران ما به منظور آموزش های لازم به نوجوانان و کودکان برای پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلاتی و نحوه صحیح انجام فعالیت های روزمره یعنی مطالعه کردن، طرز نشستن، خوابیدن و فعالیت های مشابه حضور بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن در وضعیت ثابت به مدت طولانی یکی از دلایل اصلی بروز مشکلات است. مثلافرد عادت داشته باشد چند ساعت به طور متوالی به صورت نشسته پشت میز باشد و همچنین لازم است ورزش های لازم برای تقویت عضلات بخصوص در ستون فقرات و مفاصل مانند شانه، لگن، زانو و مچ پا داده شود و در شرایط میانسالی و پیری، ورزش ها با توجه به شرایط فرد تغییر کند.