آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
حوادث
۱۵

پناهجوی ایرانی قربانی نبود مراقبت های پزشکی

همسر پناهجوی ایرانی که در استرالیا خودش را به آتش کشیده بود، مدعی شده که تیم امداد پزشکی برای نجات همسرش دیر اقدام کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری ای.بی.سی استرالیا، نانا معصوم علی، همسر پناهجوی ایرانی در این باره گفت: 24 ساعت طول کشید تا تیم امداد پزشکی هوایی به نائورو وارد شود. در حالی که از مرکز اصلی تا این منطقه فقط شش ساعت پرواز است.

دکتر فترفود، از پزشکان پناهجویان نیز در این باره گفت: این وضعیت بار دیگر این دروغ را افشا کرد که با افرادی که در مراکز نگهداری ساحلی هستند همان رفتاری صورت می گیرد که با افرادی که در استرالیا هستند. چه موقعی شما شاهد بودید که یک قربانی با سطح سوختگی شدید که برخی گزارش ها آن را 80 درصد و برخی 90 درصد اعلام کرده اند، در بیمارستان از درد فریاد بکشد و این طرف آن طرف برود.

وی اضافه کرد: هر کس که این شخص را در بخش اورژانس معاینه می کرد باید دستور انتقال هوایی او را ظرف مدت 15 دقیقه صادر می کرد. وضعیت معصوم علی در زمانی که به بریسبین رسید وخیم تر شد. او دچار کمبود اکسیژن حاد شد و اکسیژن به بافت های حیاتی قلب و مغزش نرسید و در نتیجه کمبود اکسیژن دچار حمله قلبی شد.

امید، پناهجوی ایرانی خود را در برابر سه نفر از کارمندان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در کانبرا در روز چهارشنبه گذشته به آتش کشید. او روز جمعه در بیمارستان بریسبین درگذشت. قرار است پیکر او به ایران بازگردانده شود. همسرش هم که در کمپ مهاجران در بریسبین است به نائورو بازگردانده خواهد شد.