آرشیو سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۴۵۳۳
حوادث
۱۵

آزارگران بوستان باراجین به اعدام محکوم شدند

چهار عضو باند سارقان آزارگر بوستان جنگلی باراجین قزوین در دادگاه محاکمه و به اعدام و دیگر اعضای باند به حبس محکوم شدند.

به گزارش جام جم، رسیدگی به این پرونده نیمه شهریور سال گذشته با شکایت دختر جوانی که در دام سارقان گرفتار شده بود، در دستور کار پلیس آگاهی قزوین قرار گرفت.

با تحقیق از وی مشخص شد او همراه دوستانش به بوستان جنگلی باراجین قزوین رفته بودند که چهار پسر که راکبان دو دستگاه موتورسیکلت بودند، راه آنها را سد کرده و باتهدید چاقوها، پول و گوشی هایشان را دزدیده اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی شکایت کرد که در دام چهار سارق آزارگر گرفتار شده است.

در ادامه تحقیقات، سارقان آزارگر تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و سرانجام پس از ده روز عملیات پلیس هشت نفر در جریان این پرونده دستگیر شدند.

اعضای این باند به سرقت و آزار و اذیت دختران در بوستان جنگلی باراجین اعتراف کرده و روانه زندان شدند.

متهمان چندی پیش در دادگاه شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان قزوین محاکمه شدند. چهار نفر از اعضای این باند به اتهام یک فقره زنای به عنف به اعدام با چوبه دار در محوطه زندان مرکزی قزوین محکوم شدند. برای چهار عضو دیگر باند که در آدم ربایی، سرقت مقرون به آزار و سرقت های دیگر مشارکت داشتند، احکام حبس و شلاق و دیه صادر شد.

همچنین در باره اتهام سرقت علاوه بر احکام صادره، دادگاه متهمان را به پرداخت دیه و خسارت مادی به شاکیان محکوم کرده است.

دو نفر از متهمان به لحاظ وضعیت سنی احکامشان برای نگهداری در کانون اصلاح و تربیت صادره شده و این متهمان نیز به پرداخت دیه و خسارت مادی شاکیان محکوم شده اند.