آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
صفحه اول
۱

معاون اول رئیس جمهوری:2 هزار طرح به بخش خصوصی واگذار می شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: طرح های عمرانی دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود لذا در همین چارچوب امسال دو هزار طرح مشخص شده تا به بخش خصوصی واگذار شود. به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در مشهد افزود: باید بخش خصوصی بیش از گذشته در اقتصاد ایران نقش آفرینی کند. وی ادامه داد: مردمی کردن اقتصاد یکی از مهم ترین رویکردهایی است که باید در چارچوب تحقق اقتصاد مقاومتی اتخاذ شود. وی گفت: باید محدودیت طرح های توسعه ای برطرف شود و در این خصوص برجام می تواند کمک بسیار زیادی به کشور انجام دهد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: نظام بانکی به دلایل متعدد در سال های گذشته آسیب دیده، بخشی از منابع بانکی در دولت قفل شده و دولت بدهکار است. بخشی از منابع بانکی که نزدیک به 90 هزار میلیارد تومان است به افراد بسیاری به صورت معوق پرداخت شده است.

جهانگیری ادامه داد: پارسال گروهی مامور شدند طرح اصلاح نظام بانکی را تهیه کنند و امیدواریم این طرح بزودی جنبه عملیاتی پیدا کند. وی همچنین گفت: باید نرخ سود تسهیلات بشدت کاهش پیدا کند تا تولید کشور با سود مردم رونق گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: امسال باید واردات کشور مدیریت شود تا تراز تجاری در حالت مثبت قرار گیرد و نسبت به سال گذشته نیز رشد اقتصادی بیشتر برای کشور تجربه شود.

وی افزود: تراز تجاری پارسال برای نخستین بار مثبت شد و امسال هم مثبت خواهد بود زیرا امسال صادرات حداقل به میزان 10 میلیارد دلار نسبت به پارسال افزایش می یابد.

جهانگیری همچنین به تدوین بسته حمایتی صادرات اشاره و بیان کرد: باید مشوق ها به طور جدی در حوزه صادرات دیده شود تا رونق در این حوزه بیش از گذشته افزایش یابد.