آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
صفحه اول
۱

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد

اختصاص 10 میلیون تومان «رفاه کارت» به فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان از اختصاص 10 میلیون تومان، رفاه کارت و کارت اتکا به فرهنگیان خبر داد.

شهاب الدین غندالی با اعلام این خبر به «ایران» گفت: رفاه کارت و کارت اتکا به فرهنگیان عضو صندوق ارائه می شود که هم اکنون رفاه کارت نهایی شده و فرهنگیان عضو می توانند تا سقف 10 میلیون تومان بدون سود و 10 ماهه از فروشگاه های رفاه خرید کنند. وی افزود: همچنین با کارت اتکا نیز فرهنگیان عضو صندوق می توانند تا سقف 15 میلیون تومان و 36 ماهه با نرخ مصوب بانک مرکزی از فروشگاه های اتکا خرید کنند.

وی با اشاره به اصلاحاتی که در این سال ها در صندوق انجام شده، افزود: فلسفه صندوق ذخیره فرهنگیان این است که اگر 100 تومان فرد پرداخت می کند، 100 تومان نیز توسط دولت پرداخت شود و جذابیت صندوق به همین موضوع مربوط است. تبصره 63 قانون برنامه دوم توسعه تکلیف کرده است که دولت باید سهم خود را پرداخت کند اما در برنامه پنجم این موضوع دیده نشد.

براین اساس نامه ای را به دولت فرستادیم و آنها گفتند که مربوط به دولت قبل است و ما مکلف به پرداخت آن نیستیم. بر این اساس به دیوان عدالت اداری شکایت کرده ایم تا سهم خود را دریافت کنیم و پیش بینی می کنم که بزودی این پول پرداخت شود.

غندالی با اشاره به اصلاحاتی که در این سال ها در صندوق انجام شده است گفت: طبق اساسنامه پس از بازنشستگی اعضا سود سهام به حساب فرهنگیان واریز می شود و در واقع صندوق پس از بازنشستگی برای فرهنگیان کارایی داشت اما حالاآمدیم برای برطرف کردن مشکلات معیشتی فرهنگیان شاغل ضمن خدمت را هم به صندوق اضافه کردیم.

همچنین پیش از این اعضای صندوق از مزایای ارزش افزوده بی بهره بودند بنابراین ارزش افزوده سالانه صندوق محاسبه و تبدیل به سرمایه شد و در اختیار اعضای صندوق قرار گرفت.