آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
فن آوری
۸
از نوع دیگر

محبوب ترین اپلیکیشن های تاریخ اندروید

گوگل در ششم مارس 2012 فروشگاه اپلیکیشن خود یعنی گوگل پلی را معرفی کرد تا جای پای خود را در بازار تلفن همراه محکم کند.

رشد بی نظیر این فروشگاه بعد از چهار سال همه را شوکه و درآمد گوگل را در همین مدت 35 برابر کرد.

به گزارش آی تی ایران، حالاتحلیلگران به گذشته برگشتند تا محبوب ترین اپلیکیشن های این سیستم عامل محبوب را پیدا کنند. از اپلیکیشن هایی که بیشترین تعداد دانلود را داشته اند می توان به فیس بوک، واتس اپ، فیس بوک مسنجر، اینستاگرام، Clean Masterاسکایپ، لاین، وایبر، FlashLight by Surpax اشاره کرد.

اگر به این فهرست کمی بیشتر دقت کنید متوجه می شوید که از این 10 اپلیکیشن، 8 اپلیکیشن مربوط به شبکه های اجتماعی است و جالبتر اینکه مالک چهارتای آنها فیس بوک است.

دو اپلیکیشن دیگر هم که زیرمجموعه شبکه اجتماعی نیستند، یکی Flashlight است که نقش چراغ قوه را دارد و دیگری هم CleanMaster که طراحی شده تا تلفن همراه شما سریع تر کار کند، باتری کمتر مصرف کند و در برابر ویروس ها از شما مراقبت کند.

اما اگر بخواهیم یک فهرست را براساس درآمد تهیه کنیم، شرایط کمی متفاوت خواهد بود و نام لاین، لاین پلی، لاین مانگا، رادیو پاندورا، کاکائو تاک، GREE، Pokemini، Dragon Quest XAdvanture›s Convenient outing tool، LOVOO، تیندر دیده می شود.

همان طور که می بینید زمانی که موضوع درآمد مطرح می شود لاین جایگاه فیس بوک در فهرست قبل را می گیرد. استیکرهای ساده لاین را به هیچ عنوان نباید دست کم گرفت. همچنین بازی های کوچک این شرکت درآمد کلانی را برای لاین به دست آورده است.