آرشیو یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، شماره ۶۲۱۳
فن آوری
۱۹
تاپ اپ

کنترل هزینه سیم کارت روی گوشی

ماهرخ چنگیز

این روزها استفاده از پیام رسان های اینترنتی مانند تلگرام، واتس اپ و... هزینه ارسال پیامک کاربران را به شکل قابل توجهی کاهش داده است اما در مقابل استفاده از این سرویس ها میزان مصرفی اینترنت روی گوشی یا دیتا را با افزایش روبه رو کرده است. گاهی اوقات شاید شما از این سرویس ها استفاده نکنید اما بسته های اینترنتی فعال روی سیم کارت گوشی تان سریع به اتمام می رسد. علت این امر این است که این اپ ها به صورت خودکار در پس زمینه گوشی شما فعال هستند. حالااگر در این بین می خواهید میزان دقیق استفاده اپ های روی گوشی خود و مخصوصا پیام رسان ها را از میزان دیتای گوشی خود بدانید، پیشنهاد می کنیم از اپلیکیشن Callisticsکمک بگیرید. Callistics یک اپلیکیشن کاربردی برای کنترل دقیق تماس ها، پیامک ها و مصرف اینترنت روی دستگاه ها با سیستم عامل اندروید است.

در واقع این اپ اطلاعات کامل تماس ها، پیام ها و مصرف داده همانند تعداد تماس ها و پیامک های ورودی و خروجی در طول روز، نمایش میزان مکالمه به طور دقیق، نمایش میزان مکالمه در بازه زمانی دلخواه (برای مثال از اول یک ماه تا ماه دیگر)، نمایش میزان مصرف اینترنت از طریق رومینگ یا وای فای و... را در محیطی جالب برای کاربرانش به نمایش می گذارد.

با نصب این اپ براحتی می توانید میزان استفاده از خدمات روی گوشی تان را کنترل کنید. برای مثال کاملا متوجه خواهید شد که برای کاهش هزینه های خود مکالمه تان با چه کسانی را کمتر کنید.دریافت نمودار از میزان پیامک های ارسالی و دریافتی و میزان مکالمات نیز یکی دیگر از راه هایی است که در این زمینه می تواند به شما کمک کند. برای دریافت این اپ اندرویدی که در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده به گوگل پلی سر بزنید.