آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۳۶
هنر و ادبیات
۹
کتاب نوجوان

انتشار چهار رمان معروف جهان برای مخاطب نوجوان

رمان های «هایدی»، «شاهزاده و گدا»، «کنت مونت کریستو» و «آوای وحش»، از مجموعه «رمان های بزرگ جهان» بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شد. «هایدی» نوشته یوهانا اشپیری مشهورترین کتاب ادبی سوییس است که بارها برای سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته و بر اساس آن فیلم و سریال هم ساخته شده است.

داستان این رمان درباره دختری است به نام هایدی که توسط اقوامش به روستایی در کوهستان آلپ می رود تا از پدربزرگش مراقبت کند. «هایدی» با ترجمه وجیهه آیت اللهی در 302 صفحه (جیبی - گالینگور) با قیمت 13500 تومان منتشر شده است. «شاهزاده و گدا» نوشته مارک توآین، دیگر کتابی است که این نشر به تازگی منتشر کرده است. این کتاب، داستان دو کودک به نام های ادوارد و تام است که یکی شان ولیعهد انگلستان است و دیگری گدای خیابانی.

آن دو بسیار به هم شبیه اند و یک روز وقتی به طور اتفاقی همدیگر را می بینند، تصمیم می گیرند از این شباهت ظاهری استفاده کنند. «شاهزاده و گدا» با ترجمه پروین ادیب در 252 صفحه (جیبی - گالینگور) با قیمت 13500 تومان منتشر شده است. کتابی دیگر «کنت مونت کریستو» اثر الکساندر دوما است.

دوما نویسنده ای پرکار بود که در خلق داستان های مهیج قلمی چیره دست داشت. این رمان یکی از طولانی ترین و شگفت ترین رمان های دنیاست که از قرن نوزدهم تا امروز خوانده می شود. «کنت مونت کریستو» با ترجمه پروین ادیب در 218صفحه (جیبی - گالینگور) با قیمت 13500تومان منتشر شده است. «آوای وحش» نوشته جک لندن آخرین رمان این مجموعه داستان سگی به نام باک است که در سرزمین های سردسیر شمالی زندگی می کند. «آوای وحش» نیز با ترجمه پروین ادیب در 236صفحه (جیبی - گالینگور) با قیمت 13500تومان توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.