آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۳۶
هنر و ادبیات
۹
کتاب نوجوان

انتشار رمان نوجوان «راز خانه سه خواهرون»

«راز خانه سه خواهرون» داستانی از عبدالمجید نجفی و از جمله داستان های ماجراجویانه و رازآمیز برای نوجوانان است که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

«راز خانه سه خواهرون» در فاصله زمانی1300 تا 1320 شمسی اتفاق می افتد. بهار، دختربچه ای است که پدرش راننده عبدالله خان از صاحب منصبان قشون است. سه خواهر با روحیات متفاوت دختران عبدالله خان هستند و در یک خانه اعیانی زندگی می کنند. پسر ته تغاری خانواده را به فرانسه فرستاده اند.

سه جوان، مخفیانه از راه می رسند و مهمان خانه سه خواهرون می شوند و با آمدن شان، اتفاقات عجیبی رخ می دهد.

بعدازظهر یکی از روزهای بهاری، بهاره، دختری که پدرش راننده پدر این سه خواهر است، همراه با برادرش و از در وسطی وارد باغی می شود که پشت خانه سه خواهرون است و آنجا به رازهای وحشتناکی پی می برند. اما اختربانو، خواهربزرگ تر، او و برادرش را گرفتار می کند. ماجرای رهایی آنها از آن محل مخوف همراه با گلبانو، خواهروسطی، حوادث پرکشش بعدی رارقم می زند.

«راز خانه سه خواهرون» نوشته عبدالمجید نجفی را انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر کرده است.

«سربداری دیگر» عنوان یکی دیگر از کتاب های نجفی است که از سوی دفترنشرفرهنگ اسلامی منتشر شده و داستان 10 روز آخر زندگی شهیدنیکنام ثقه الاسلام تبریزی است. او مرجع فکری سردار ملی بود.

روس ها اول محرم سال 1330 هجری او را بازداشت کردند تا کشتار وحشیانه مردم را طی چهار روز با امضای وی توجیه کنند اما شهید نیکنام حاضر نشد، کشور، مردم و دین خویش را با اشغالگران معامله کند و روز عاشورا به همراه هفت تن از یارانش به دار آویخته شد.