ارزیابی مجدد «کنش روایی»
معمای ایزابل آرچر
در بین مبناها و مفاهیمی که شکل رایج داستان نویسی در ادبیات ایران را محقق می کنند و معمولابه صورت حقیقتی مسلم جلوه می نمایند و هیچ گاه در کارآمدی آنها اندک شک وشبهه ای روا نمی داریم، یکی هم «کنش داستانی» است. روال کار ظاهرا ساده و معقول به نظر می رسد. داستان نویس پس از انتخاب راوی و چشم انداز او، فضایی را ایجاد می کند که در آن فضا شخصیت ها یکی یکی عرض اندام می کنند و در ادامه هرکدام کنشی مرتکب می شود و ما به زنجیره ای از کنش ها و واکنش ها ورود پیدا می کنیم که به تصور کلی از روایت منجر می شود. «کنش داستانی» در این معنی مبنایی خنثی و بی تقصیر به نظر می رسد. این طور که پیدا است داستان نویسان، منتقدان
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.