آرشیو یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۶
حوادث
۱۹

دستبرد به حساب های بانکی در سایت جعلی رفاهی

افرادی که باارسال پیامک های دروغین و راه اندازی یک سایت جعلی واریز یارانه، اطلاعات بانکی مردم را به دست آورده و موجودی حسابشان را خالی می کنند، تحت تعقیب قرار گرفتند.

به گزارش جام جم، روزهای پایانی هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی، از فعالیت یک سایت جعلی که با نفوذ به حساب بانکی اش موجودی آن را خالی کرده بودند، شکایت کرد. شاکی به افسر تحقیق گفت: چند روز پیش پیامکی دریافت کردم مبنی بر این که یارانه ام قطع شده و باید برای ثبت نام دوباره و واریز های بعدی یارانه در یک سایت رفاهی ثبت نام کنم و اگر طی یک یا دو روز آینده اقدام نکنم، برای همیشه نام من از فهرست یارانه بگیران حذف می شود.

وی اضافه کرد: به گمان این که فعالیت این سایت قانونی است، اطلاعات شخصی و بانکی خود را در آن ثبت کردم. روز بعد با در یافت پیامکی از بانک متوحه شدم، دو میلیون تومان از حساب بانکی ام برداشت شده است. زمانی که به بانک رفتم، متوجه شدم این پول اینترنتی به چند حساب منتقل و برداشت شده است. در ادامه متوجه جعلی بودن آن سایت شدم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و آغاز تحقیقات، شش نفر دیگر نیز با حضور در پلیس فتا شکایت هایی مطرح کردند. با تحقیق از این افراد مشخص شد آنها نیز پیامک هایی درباره قطع شدن یارانه هایشان دریافت و پس از ثبت نام در سایت، حسابشان خالی شده است. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: در ادامه بررسی ها معلوم شد افرادی با راه اندازی این سایت جعلی و نفوذ به حساب کاربران، بیش از 17میلیون تومان از موجودی حساب آنها سرقت کرده اند. تحقیقات پلیس برای دستگیری سارقان اینترنتی ادامه دارد.