آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۸
اجتماعی
۴

درخواست شفاف سازی میزان حقوق شهرداران تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: باید در زمینه فیش های حقوقی شهرداران مناطق تهران و معاونان آنان شفاف سازی صورت گیرد.

احمد حکیمی پوردرباره میزان دستمزد و حقوق دریافتی مدیران شهرداری با بیان اینکه حقوق دریافتی شهرداران و معاونان آنان براساس مصوبه وزارت کشور است، به «ایلنا»، گفت: حالاکه ماجرای فیش های حقوقی مدیران مطرح شده بهتر است در زمینه فیش های حقوقی شهرداران و معاونان آنان نیز شفاف سازی صورت گیرد، زیرا فضایی در میان مردم ایجاد شده که فکر می کنند بی عدالتی و تفاوت های فاحشی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است، ادامه داد: شهرداری ها به شهروندان تعلق دارند، بنابراین اگر آگاهی از میزان حقوق دریافتی شهرداران و معاونان شهرداری ها به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شده باشد از آن استقبال می کنیم. به بیان دیگر از آنجا که افکار عمومی نسبت به این قضیه حساس شده است، مشکلی در اعلام میزان دریافتی های مدیران شهرداری و اعضای شورا نباید وجود داشته باشد.

عضو شورای شهر تهران افزود: البته عضویت در شورای شهر شغل نیست و اعضا طبق ضوابط اعلام شده توسط دولت حق الجلسه می گیرند که همه اینها مستند است.

حکیمی پور با تاکید براینکه حقوق و مزایای شهرداری را شورای شهر تعریف نمی کند و رده بندی مدیران شهری و چارچوب حقوقی آنان در قانون مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مدیران شهری در زمینه حقوق و مزایا تابع قانون وزارت کشور هستند.

حقوق 18 میلیونی شهردار مشهد

در همین حال بنابر اعلام کانال خبری «انتخاب» یک عضو شورای شهر مشهد از حقوق 18 میلیونی صولت مرتضوی شهردار مشهد خبر داد و دریافتی معاونان وی را 15 میلیون تومان اعلام کرد.این کانال خبری افزود: صولت مرتضوی معاون وزیر کشور دولت احمدی نژاد بود.