آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۸
ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
۷

دیدگاه

میرسلیم: نمایشگاه قرآن مکان ارزشمندی برای پرورش مفاهیم قرآن است

سید مصطفی میر سلیم، وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بخش ویژه نمایشگاه قرآن ضمن ابراز خرسندی از شعار نمایشگاه قرآن گفت: به سوی فهم قرآن باید در جامعه جاری و ساری شود و نمایشگاه قرآن جرقه ای برای این کار است.

وی افزود: بر مبنای تعالیمی که خداوند در قرآن برای هدایت ما قرار داده است بی کم و کاست همه مبانی و برنامه را برای هدایت بشر در کتاب آسمانی آورده است بنابراین هیچ انسانی سعادتمند نخواهد شد مگر در سایه عمل به مفاهیم قرآن کریم که آن هم با همت و توجه بشر به کلام الهی میسر خواهد شد.

میر سلیم در پایان یادآور شد: نمایشگاه قرآن مکان ارزشمندی برای پرورش مفاهیم قرآن در قالب هنرهای مختلف است تا انسان ها را به این تفکر بکشاند که همه آرامش بشریت تنها در سایه قرآن اتفاق خواهد افتاد. یادم می آید نخستین دوره ای که نمایشگاه قرآن برپا شد در سال 1372دوره ای بود که من به عنوان وزیر ارشاد خدمت می کردم و امروز شاهد برگزاری بیست و چهارمین دوره آن هستیم و هر سال ابتکار و نوآوری در آن دیده شده است.

عرضه محصولات جدید قرآنی توسط هنرمندان و کارشناسان قرآنی در هر دوره از برگزاری نمایشگاه قرآن موجب مراجعه مردم و افزایش علاقه آنان به هنرهای قرآنی بوده است به طوری که بازدیدکنندگان با مراجعه به نمایشگاه قرآن از محصولات قرآنی استفاده کرده و در شیوه های زندگی خودشان تغییر ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام حسنی: تنوع فعالیت های نمایشگاه قرآن سلایق مختلف را گردهم آورده است

حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله حسنی گفت: متفاوت بودن فعالیت های نمایشگاه بین المللی قرآن، سلایق مختلف را در این رویداد قرآنی گردهم آورده است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه بازدید خود از بخش های مختلف نمایشگاه قرآن گفت: ذوق های مختلف پذیرای هنرهای متفاوت است و همین متفاوت بودن فعالیت های نمایشگاه قطعا سلایق مختلف را در این رویداد قرآنی گردهم جمع می کند. وی بر لزوم ورود مفاهیم قرآنی در بطن جامعه، خانواده و زندگی افراد تاکید کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی روی سبک زندگی افراد، اخلاق و رفتار اشخاص و حتی نوع ادبیات و عبادات آنها تاثیر گذار است.