آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۴۸
ویژه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
۷

مسجد جامعی: شعاعی و شالچی از بنیانگذاران نمایشگاه قرآن بودند

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال های قبل در 21 رمضان، غرفه ای بود که در آن به یاد امیرالمومنین(ع) قرآن می خواندند و این دو بزرگوار آقایان شعاعی و شالچی برای قرآن خواندن به آن غرفه می آمدند.

احمد مسجد جامعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، درباره مرحوم محمدعلی شعاعی، مشاور سابق وزیر فرهنگ و مرحوم محمود شالچی،معاون وزیر فرهنگ وارشاداسلامی دولت اصلاحات، گفت: این دو مرحوم از همکاران ما بودند که در بنیانگذاری نمایشگاه قرآن، به همراه مرحوم آقای حدیثی نقش داشتند که آقای حدیثی سال های پیشتر فوت شدند و مرحوم شعاعی و شالچی با فاصله کمی فوت شدند. وی افزود: این دو بزرگوار، یادداشت های قرآنی نیز داشتند و من امیدوارم سال آینده مجموعه ای از نوشته هایشان منتشر شده و در همین نمایشگاه رونمایی شود چراکه این ها در شکل دهی و ساماندهی این نمایشگاه نقش داشتند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات بیان کرد: امسال نخستین سالی است که این دو بزرگوار در نمایشگاه نبودند و ما با یادآوری تلاش های آنها و قرائت فاتحه ای طی مراسمی یاد و خاطره آنها را گرامی داشتیم.

وی یادآور شد: سال های قبل در 21 رمضان، غرفه ای بود که در آن، رحل های قرآن قرار داده می شد، گلاب آورده می شد و دورتادور می نشستند و به یاد امیرالمومنین(ع) آن روز را قرآن می خواندند که اکثر بچه های نمایشگاه از جمله این دو بزرگوار برای قرآن خواندن به آن غرفه می آمدند.گفتنی است، دیشب مراسمی به منظور بزرگداشت مرحومان محمدعلی شعاعی و محمود شالچی در نمایشگاه قرآن برگزار شد که احمد مسجد جامعی طی این مراسم از خانواده آن دو مرحوم قدردانی کرد.