آرشیو سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۱۸
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

سرشدن اجتماعی

پوریا عالمی

ببین سوفیا، ایسنا گزارش داده «معاون وزیر راه و شهرسازی قطع درختان کهن سال خیابان ولیعصر به دست شهرداری را نوعی کج سلیقگی دانسته و آن را با قطع سه هزار کاج در انتهای بزرگراه همت مقایسه کرده است».

خب، دقیقا مثل اینکه شما سیگارکشیدن من را نوعی کج سلیقگی بدانید و آن را با استعمال شیشه مقایسه کنید. یعنی اینکه چیزی نیست. نه اینکه معاون وزیر راه گفته باشد آن چیزی نیست ها، نه. یعنی این قدر این چیزها زیاد شده که دیگر چیزهای بزرگ چیزی نیست برایمان.

مثل اینکه شما آزار موری که دانه کش است را کج سلیقگی بدانید و آن را با قتل محیط بانان مقایسه کنید.

یا شما دستگیری و رهاکردن سگ های زبان بسته مردم را در بیابان کج سلیقگی بدانید و آن را با تزریق سرنگ اسید به این مخلوقات خدا مقایسه کنید.

یا مثل اینکه قاضی بگوید چرا توی مترو جیب مردم را زدی؟ بگویی کج سلیقگی بوده. این را با دوتا بانکی که زدم مقایسه کنید، می بینید هیچی نیست.

بعد هم به نظر ما عدد سه هزار برای ما آمد ندارد. آن یکی که سه هزار میلیارد را تخورپخور کرد. این یکی که سه هزار درخت کاج را خلال دندان کرد. ما پیشنهاد می کنیم بعد از عدد دوهزارو 999 بپریم روی عدد سه هزارویک تا نحسی این سه هزار از ما دور شود.

ببین سوفیا، به بابات هم بگو. بابات گیر داده که چرا تا الان شش بار نامزد کردی. خب بهش بگو این را با سه تا زن عقدی و دوتا صیغه که داشتم مقایسه کند، به نظرش هیچی نمی آید. مثل اینکه قطع درختان چنار ولیعصر را با قطع سه هزار درخت کاج همت مقایسه کند.

ببین سوفیا همیشه آمپول اول سختی دارد و گریه آدم درمی آید. برای دومی و سومی و صدمی بدن آدم سر شده و دیگر حالیش نیست.

نتیجه گیری

به یکی گفتند درخت های شهرتون را که ریشه کن شده بودند توی نیسان شهرداری دیدیم که داشت با 80 تا سرعت می رفت. طرف گفت اینکه چیزی نیست من نیسان دیدم 120 تا پر کرده.