آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
حوادث
۱۹

انفجارهای سریالی به خاطر اختلاف با باجناق

عامل انفجار های سریالی مشهد که به خاطر اختلاف با باجناقش، خانه او را منفجر کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش جام جم، در پی سه انفجار در خیابان بهار مشهد که به وسیله مواد منفجره و توسط دو جوان پرایدسوار صورت گرفته بود، تحقیقات پلیسی آغاز شد. در آخرین انفجار، دو جوان با خودروی پراید هاچ بک در شب بیست و هشتم خرداد مقابل خانه ای متوقف و با نصب پلاستیک حاوی مواد منفجره پشت پنجره متواری شدند که پس از دقایقی انفجار مهیبی رخ داد و چند خانه در محل خسارت دید.

با اعلام شکایت صاحبخانه، این ادعا مطرح شد که به احتمال قوی داماد خانواده مرتکب چنین اقدامی شده است، اما تحقیقات تیم های عملیات ویژه پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی نشان داد که داماد خانواده هیچ ارتباطی با موضوع انفجارها نداشته است. تحقیقات این پرونده ادامه یافت و ماموران با اقدامات گسترده اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد باجناق شاکی پرونده در این انفجارها نقش داشته است. پلیس فرد مظنون را روز پنجشنبه گذشته در اقدامی ضربتی دستگیر کرد. این فرد که 42 سال دارد، به ارتکاب این عمل مجرمانه با همدستی یکی از دوستانش که جوانی 31 ساله است، اعتراف کرد. در ادامه متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شد.

براساس تحقیقات اولیه، اختلافات خانوادگی بر سر تقسیم ارثیه، انگیزه متهم اصلی پرونده برای آزار باجناق و برادرزنش به صورت ایجاد سه مورد انفجار و یک فقره آتش سوزی خودروی برادر همسرش بوده است.

از این متهم یک قبضه سلاح شبه جنگی کشف شد.