آرشیو چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۴۵۷۸
حوادث
۱۹

توقیف محموله 40 تنی قاچاق در تهران

بیش از 40 تن کالای قاچاق در یکی از انبارهای پایتخت کشف شد و در این ارتباط چند نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این زمینه گفت: با وجود ارائه مدارک بظاهر قانونی قاچاقچیان و فرار گمرکی آنها، پلیس با تیزبینی موفق شد اسناد جعلی این محموله بزرگ را که با مدارک اصلی مغایرت دارد، تشخیص دهد. ماموران این محموله را که شامل 4000 کارتن انواع ظروف چینی و لوازم آشپزخانه تحت برند کشورهای اروپایی است؛ در یکی از انبارهای نگهداری کالادر پایتخت شناسایی کردند. این اموال شامل 40 تن کالای قاچاق بود.

وی اضافه کرد: پلیس با هماهنگی دستگاه قضا، از ورود این اجناس قاچاق به بازار جلوگیری کرد. ارزش کالاهای قاچاق چند میلیارد تومان بوده است. این کالاها بلافاصله به گمرک تحویل داده شد و مدارک جعلی این پرونده نیز برای رسیدگی به مراجع قضایی ارائه می شود.

محمدیان تصریح کرد: در حال حاضر پلیس مشغول تحقیق از متهمان پرونده است. شیوه فرار گمرکی قاچاقچیان این محموله نیز به ماموران پلیس و نیروهای گمرک آموزش داده می شود تا از تکرار موارد این چنینی ممانعت شود.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: ماموران پلیس آگاهی تهران طرح های ویژه ای برای برخورد با قاچاقچیان کالاو ارز اجرا کرده و که این طرح همچنان ادامه دارد.