آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۵
اجتماعی
۴

اعتراض مردم <بلداجی> به طرح انتقال آب <سبزکوه> به بروجن

روز گذشته اعتراض به طرح انتقال آب در چهارمحال و بختیاری باعث درگیری هایی دراطراف دادگاه شهر بلداجی شد.

بنا به گزارش خبرگزاری ها، ماموران انتظامی و امنیتی برای جلوگیری از هرج و مرج و سوء استفاده های احتمالی از تجمع مردم بلداجی بر سر انتقال آب در این منطقه حضور دارند. آن طور که «هومان خاکپور» کارشناس منابع طبیعی و فعال حوزه محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری به روزنامه ایران می گوید: «انتقال آب تالاب چغارخور به صنایع فولاد به اعتراض مردم بلداجی منجر شده است.» این اعتراض ها ابتدا از روستای چغاخور شروع شد اما به شهر بلداجی هم کشیده شد. به گزارش ایرنا هم اینک ورودی و خروجی شهر بلداجی برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج و سوء استفاده افراد مغرض تحت کنترل قرار دارد.همچنین نمایندگانی از مردم معترض در حال مذاکره با مسئولان دست اندرکار برای رفع نگرانی از انتقال آب به دشت بروجن هستند.

«سیدسیف الله فیاضی» فرماندار شهرستان بروجن هم می گوید: هم اکنون در منطقه بلداجی پیگیر موضوع و رفع نگرانی مردم این خطه هستیم. به گفته او در صورت نهایی شدن مذاکرات، رسانه ها و مردم را در جریان امر قرار خواهیم داد.

برخی مسئولان عالی استان نیز مردم نگران این خطه را به حفظ آرامش و جلوگیری از ورود افراد فرصت طلب در بین آنان دعوت کردند و خواستار پیگیری درخواست از طریق مراجع ذیصلاح شدند.

بنا به گزارش فارس، در این درگیری ها یک نفر کشته، 30 نفر زخمی و بیش از 15 نفر بازداشت شده اند.