آرشیو چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۵
اجتماعی
۴

انتخاب 213 اثر برتر <پرسش مهر>

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، از شرکت بیش از 3 میلیون نفر در پرسش مهر شانزدهم خبر داد و گفت: پرسش مهر شانزدهم تعداد 213 اثر برگزیده دارد.

حمیدرضا کفاش افزود: امسال 260 اثر را از مدارس خارج از کشور همانند کویت، قطر، ترکمنستان، ترکیه، هند، آسیای میانه، روسیه و امارات دریافت کرده ایم. تعداد 213 اثر به عنوان آثار برگزیده کنگره ملی پرسش مهر شانزدهم انتخاب شده که از معلمان، دانش آموزان، دانشجو معلمان و اولیای دانش آموزان قدردانی خواهد شد.

وزیر امور خارجه در مراسم اختتامیه شانزدهمین کنگره ملی پرسش مهرکه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر آموزش و پرورش در سالن اجلاس برگزار شد، گفت: امریکا ادعا می کرد ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد هم اکنون با 20 هزار سانتریفیوژ مواجه است و در زمان مذاکرات می گفتند که رآکتور اراک باید با بولدوزر نابود شود و آن را آسفالت کرد اما هم اکنون آن را پذیرفته و از ایران آب سنگین می خرند.

محمدجواد ظریف درجمع فرهنگیان و دانش آموزان، گفت: من امروز شاهد این واقعیت بودم که شنیدن، مطالعه کردن و پرسیدن 3 اقدام ضروری برای فهم بیشتر است و این موارد در آموزش و پرورش رشد کرده اند؛ اگر به شرایط کنونی نگاه کنیم، متوجه می شویم سیاستمداران و تصمیم گیران بین الملل اگر به اندازه دانش آموزان ایرانی شجاعت فکر کردن و اندیشیدن نسبت به آینده را داشته باشند، خواهند فهمید که در دنیای جهانی شده تحمیل بر ملت ها ناپایدار است.