آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

خواندنی از ورزش ایران

در سومین روز رقابت های بسکتبال دانشجویان آسیا که در ماکائو چین در جریان است تیم بسکتبال 3 نفره دانشگاه پیام نور با دو پیروزی موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی این مسابقات شد. نماینده ایران ابتدا توانست سریلانکا را با نتیجه 21 بر 5 شکست دهد، سپس مقابل تیم هنگ کنگ قرار گرفت و با نتیجه 21 بر 9 به برتری دست یافت و با 5 پیروزی متوالی و بدون شکست به عنوان سرگروه به جمع چهار تیم برتر راه یافت. در ادامه این رقابت ها عصر امروز در مرحله نیمه نهایی ایران مقابل ماکائو به عنوان میزبان رقابت ها به میدان می رود و چین (2) و هنگ کنگ نیز با یکدیگر مصاف خواهند کرد.

تیم واترپلوی جوانان ایران در دومین روز رقابت های قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن، قدرت برتر قاره کهن و مدافع عنوان قهرمانی رفت و برابر این تیم به تساوی 12 بر 12 رسید. تیم واترپلوی ایران با یک شکست برابر قزاقستان و یک تساوی برابر ژاپن باید امروز در سومین روز مسابقات به مصاف اندونزی برود.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک گفت: احتمال افزایش سهمیه های بیشتر در تکواندو و قایقرانی وجود دارد.وی افزود: با توجه به بررسی نمونه های آزمایش دوپینگ ورزشکاران در مسابقات کسب سهمیه و احتمال مثبت شدن دوپینگ ورزشکار قزاق در قایقرانی احتمال دارد عادل مجللی سهمیه کسب کند. رئیس کمیته ملی المپیک در مورد افزایش سهمیه ایران در تکواندو گفت: در تکواندو و براساس رنکینگ و موضوع بررسی نمونه دوپینگ دیگر ورزشکاران، به نام اسبقی احتمال دارد به سهمیه های ایران اضافه شوند.