آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

اعلام حمایت مردم قم از رهبر شیعیان بحرین

مردم قم با برگزاری مراسمی حمایت قاطع خود را از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین اعلام کردند.

قم - خبرنگار کیهان: در این مراسم باشکوه شرکت کنندگان همبستگی خود را با آیت الله عیسی قاسم در برابر ظلم های آل خلیفه اعلام کردند و خواستار متوقف شدن حکم لغو تابعیت وی شدند.

شرکت کنندگان که تصاویری از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و برخی از رهبران انقلاب این کشور را در دست داشتند با شعار «هیهات منا الذله» از مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر خواستند سکوت خود را در برابر رژیم وابسته و دیکتاتور بحرین بشکنند.

در ادامه این مراسم یکی از مسئولین دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی(ص) در سخنانی گفت: انقلابیون بحرین خواهان کمترین حقوق شهروندی هستند اما سازمان های بین المللی در این باره سکوت کرده اند زیرا دلارهای نفتی انسانیت را از یاد همه برده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قهرمانی افزود: اگر حق انتخاب و حقوق شهروندی مردم منطقه به رسمیت شناخته شود همه اسلام ناب محمدی را انتخاب خواهند کرد و دشمنان بشریت از همین موضوع واهمه دارند و به همین دلیل مشغول سرکوب ملت های منطقه هستند و از دیکتاتورها دفاع می کنند. نماینده حزب الوفاء بحرین هم در مراسم اعلام حمایت از شیخ عیسی قاسم و مردم مظلوم بحرین گفت: تمام تلاش رژیم آل خلیفه دستگیری، محاکمه و به زندان انداختن شیخ عیسی قاسم است اما مردم بحرین اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی علوی پسند گفت: خط قرمز مردم بحرین دستگیری و تعرض به شیخ قاسم است و ما تا آخر برای دفاع از رهبر شیعیان بحرین ایستاده ایم. وی گفت: جوانان بحرین برای شهادت در راه آرمان های خود آمادگی دارند و مراقب توطئه دشمنان هستند.